Успех мјузикла "Емилија Перез" изазвао бес у Мексику: Пун стереотипа и фриволан

Филм о Мексику има само једног главног глумца који је Мексиканац, а Мексиканци кажу да је препун стереотипа и да се према насиљу односи неозбиљно

Мјузикл о шефу мексичког картела који лажира своју смрт, транзицију и поново се рађа као хероина у потрази за несталима, осваја међународне филмске награде и изазива забаву и гнев у Мексику.

"Емилију Перез", коју је режирао Жак Одијар, увелико хвале међународни критичари, иако су неки приметили да ризикује да банализује изузетно осетљива питања. Филм је добио награду жирија у Кану, а онда је у недељу освојио четири Златна глобуса, укључујући оне за најбољи мјузикл или комедију и најбољи филм који није на енглеском језику.

Људи у Мексику филм ће моћи да виде тек касније овог месеца, а већина њих није била ни свесна постојања филма док интернетом нису почели да круже снимци Селене Гомез која испоручује бизарне сексуалне реченице на мексичком шпанском.

Тек онда су Мексиканци почели да примећују да је "Емилија Перез" филм о Мексику где је само један главни глумац Мексиканац, који је направио француски редитељ који не говори шпански, снимљен у Француској, са неприродним дијалозима и пун стереотипа.

Коментари на мрежи су наизменично били забављени и изнервирани, али и збуњени силним наградама са међународних филмских фестивала.

Карла Софија Гаскон, шпанска трансродна жена која игра Емилију Перез, поручила је "хејтерима" да "неоправдано" мрзе филм вођени "сопственим интересима".

Мексиканци су на идеју да представља њихову земљу одговорили подсмехом. У једном коментару на друштвеним мрежама, један корисник се нашалио да Гаскон мора да је "први добитник Златног глобуса који је блокирао пола Мексика".

Активисти су такође довели у питање представљање транс особа на филму, навевши да је транс идентитет главног лика заправо "инхерентно спасоносни" алат за криминалног протагонисту.

ГЛААД, организација која представља ЛГБТ популацију у филму, навела је да је остварење "дубоко ретроградан приказ транс жене" и "корак уназад за транс" особе.

Али аспект филма који је изазвао највише гнева у Мексику је неозбиљност са којом се бави питањима насиља и несталих.

Габи Меза, филмска критичарка, рекла је за Би-Би-Си да је у Мексику филм перципиран као "искоришћавање тренутне трагедије... за стварање забавног производа".

Годишње се у Мексику догоди око 30.000 убистава, а више од 100.000 људи се води као нестало. Умешани су организовани криминал, полиција и војска. Некажњивост је скоро апсолутна.

"Нисам много проучавао Мексико. Оно што сам морао да знам већ сам помало знао", признао је Одијар.

Због свог успеха на Златним глобусима, "Емилија Перез" је фаворит за Оскара следећег месеца за најбољи међународни играни филм.

У сваком случају, наводи "Гардијан", Мексиканци ће бити одушевљени сазнањем да је Одијар већ најавио приквел.