Култура

Аранђеловић: Награда за Најбољи биоскопски програм Европе је круна за ДКЦ

Најбољи биоскоп у Европи значи велику одговорност, да у наредних годину, две треба да будете бољи. Било би супер да неке наредне колеге врате награду у ДКЦ, рекао је Аранђеловић
Аранђеловић: Награда за Најбољи биоскопски програм Европе је круна за ДКЦ© Дворана културног центра

Уредник филмског програма Дворане Културног центра (ДКЦ) Београда Иван Аранђеловић био je гост нове епизоде видео серијала Танјуг Рефлектор и говорио је о награди за Најбољи биоскопски програм Европе коју им је недавно доделила Европска мрежа биоскопа.

Аранђеловић је рекао да је ДКЦ чланица Европске мреже биоскопа у којој су дворане које приказују углавном европске филмове, уз право на пуштање и америчких остварења, али не холивудских и великих студија.

Према његовим речима, ДКЦ приказује и америчке независне филмове, али је фокус на европском и домаћем филму, а кад су из мреже анализирали њихов програм у претходних 12 месеци схватили су да ту има највише европских филмова.

"Десет од осам има везе с Европом. Остала два филма су српски играни ауторски или документарни, на што обраћамо пажњу у последње време, или амерички независни филм", нагласио је Аранђеловић.

ДКЦ се увек воде тиме шта би публика желела да гледа, а Аранђеловић је додао да се програм се заснива и на добром односу са гледаоцима, који често имају прилику и на дијалог са ауторима после приказивања филма.

Аранђеловић је нагласио да се увек труде да бирају "филмове који постављају питања, а основно је да буде добра прича".

Својевремено у ДКЦ-у приказиван норвешки филм "Најгора особа на свету", који је током месец дан имао све више гледалаца, док је јапански "Драјв мај кар" овде имао одличну оцену публике, а после је добио Оскара, истакао је Аранђеловић.

Подсетивши да је свој филмски укус формирао студирајући филмску и телевизијску продукцију на Факултету драмских уметности, Аранђеловић је додао да је филмску критику учио од Небојше Поповића (1958-2015), који је годинама био уредник филмског програма ДКЦ.

"Поповић је зацртао пут ДКЦ-а, да буде фокусиран на Европу и националне кинематографије, финску, шпанску, аустријску и друге, и наравно српску. Поповић је неко од кога сам заиста учио посао у новинарству и критици", рекао је Аранђеловић.

Поповићев посао у ДКЦ-у су наставили Стефан Арсенијевић, Бојан Вулетић, Мелина Пота Кољевић и Маја Узелац, а онда је Аранђеловић позван за уредника током сезоне 2022/23. године и истиче да је "круна ова награда".

"Најбољи биоскоп у Европи значи велику одговорност, да у наредних годину, две треба да будете бољи. Било би супер да неке наредне колеге врате награду у ДКЦ", рекао је Аранђеловић.

Према његовим речима, ДКЦ ће увек бити посвећен српском, европском, а пре свега квалитетном филму.

image