Премијере опере "Риналдо" Георга Фридриха Хендла у Београду и у Новом Саду 30. и 31. јануара, које су изведене пред пуним салама Јеврејског културног центра у Београду и Новосадске синагоге, показале су не само беспрекоран квалитет извођења већ и несмањен интерес публике за барокну оперу, саопштила је Нова београдска опера.
Премијере су изведене у оквиру 22. Београдске барокне академије, а у коорганизацији Студија за рану музику, Нове београдске опере и Роши феста, који је управо завршен.
Редитељ ове опере је Сретен Манојловић, оркестром на историјским инструментима је дириговао чембалиста Предраг Госта, а соло певаче припремао је, поред Госте, и британски контратенор Николас Клептон.
Концертмајстор оркестра и ментор за гудаче био је Британски барокни виолиниста Ејдријан Батерфилд.
Алекса Јевтић, млади српски баритон који тренутно студира и живи у Аустрији, у улози Аргантеа показао је изузетне вокалне способности у арији "Sibilar gli angui d'Aletto", алии глумачку супериорност, наведено је у саопштењу.
Додаје се да је интерпретација арије "Cara sposa" Софије Романове из Русије била продорна и емотивна, док је "Or la tromba" изведена са изузетном страшћу и техничком прецизношћу.
Силвија Рађен Кумар (Хрватска), тумачећи улогу Алмирене у Београду, пружила је незаборавну интерпретацију арије "Lascia ch'io pianga", док се Италијан Лео Цапители у улози Гофреда у Новом Саду истакао изузетним и снажним контратенорским гласом.
Концертмајстор Ејдријан Батерфилд, непогрешиво је водио оркестар кроз ову комплексну партитуру.
Београдска барокна академија, која је одржана по 22. пут, представља јединствену платформу за едукацију младих певача и инструменталиста у интерпретацији музике 17. и 18. века.
Основана 2013. године, Академија је кроз 22 мајсторске радионице угостила многе признате стране и домаће стручњаке, дајући значајан допринос и едукацији младих уметника, и промоцији барокне музике у Србији.