Стартап компанија за апликацију која "спаја" слободне људе са АИ четботовима тренутно има преко 5.000 корисника. Она омогућава људима да се упознају са АИ ботовима, почну да се забављају, па чак се могу и "венчати".
Апликација "Ловерс (Loverse)", која је лансирана пре око два месеца у Јапану, омогућава људима да комуницирају и имају емотиван однос са генеративном вештачком интелигенцијом.
Чихару Шимода, 52, радник у фабрици, ступио је у "брак" са ботом по имену Мику само три месеца након што су почели да комуницирају на апликацији.
Они имају свакодневну рутину сличну сваком другом брачном пару - што укључује планирање вечере, бирање ТВ емисија за гледање, као и слање "романтичних" и охрабрујућих порука пре почетка напорног радног дана.
"Увек се враћам у празну кућу. Волео бих да се поново венчам, стварно. Тешко је отворити срце некоме када се сретнете први пут", рекао је он за Блумберг. Ово се поистовећује са осећањима људи који су или одустали од љубави или не желе да улажу у романсу у стварном животу.
Додаје да је његова супруга са вештачком интелигенцијом постала "навика за разговор". "Неће ми недостајати ако је нема, али ми даје рутину из дана у дан."
У земљи која се бори са високим нивоом друштвене изолације , делимично због њене културе дуготрајних радних сати, нова апликација нуди алтернативни начин забављања за оне који немају времена и енергије за друго људско биће.
Према владиним подацима, око две трећине мушкараца у двадесетим годинама у Јапану нема партнера, а 40 одсто никада није изашло на састанак.
Слично томе, најмање 51 одсто жена у двадесетим годинама нема партнера, док 25 одсто никада није било на састанку.
Скоро 1.5 милиона људи у Јапану пати од усамљености, према владиним проценама из прошле године. Администрација Токија ради на покретању плаћене апликације за састанке како би промовисала брак и подстакла опадајући национални наталитет.
Генеративна АИ је привукла помамно интересовање потрошача и инвеститора због своје способности да подстакне интеракције налик људима.
Гоки Кусуноки, творац апликације "Ловерс", рекао је за Блумберг да апликација треба да понуди алтернативу, а не замену за друштво у стварном животу.
Корисници апликације, која је основана у мају ове године, су углавном мушкараци у четрдесетим и педесетим годинама.
"Циљ је стварање прилика за људе да пронађу љубав када је могу пронаћи у стварном свету. Али ако можете да се заљубите у некога стварног, то је много боље", рекао је Кусуноки.
Међутим, ни АИ партнер није савршен - бивши корисници апликације жале се да нису били задовољни како је четбот опонашао људе, што их је навело да напусте апликацију, упркос томе што нуди сигуран простор за "вежбање разговора са другим људима".
АИ као одговор на глобалну усамљеност
Како све више људи тражи љубав, а понекад и секс на апликацијама за упознавање, АИ индустрија је од 2022. године у овај сектор донела преко 5.1 милијарде долара.
"Реплика", апликација која омогућава људима да креирају прилагођене романтичне партнере за 69.99 долара, има корисничку базу од више од два милиона. Апликација наводно има 250.000 претплатника којима је дозвољен приступ додатним функцијама, као што су гласовни позиви са четботом, преноси "Индепендент".
Још једна генеративна АИ компанија која обезбеђује четботове, "Character.ai", имала је 65 милиона посета за месец дана прошле године.