Паркирали сте на сунцу? Ови савети могу помоћи да се аутомобил спорије загрева
Они којима је аутомобил примарно превозно средство врло добро знају да је лети пронаћи паркинг место у хладовини - немогућа мисија. Да ли то значи да ће он неизбежно за трен постати усијана "конзерва на точковима" или ипак постоје начини да се успори његово загревање?
Заштита за ветробранско стакло и бочне прозоре
Ако сте макар једном видели на неком пакриканом аутомобилу чудну алуминијумску фолију која је постављена изнутра, врло вероватно сте се запитали да ли она заиста "ради посао". Експерти тврдеда да, и да се аутомобил, а посебно контролна табла која се налази испод ветробранског стакла, много спорије загревају на сунцу када је овај вид заштите намонтиран. Ствар је у томе што се оваква заштита састоји из више слојева (полиестерске тканине високе густине, алимунијумске фолије и најлона у највећем броју случајева) захваљујући чему она рефлектује сунчеве зраке и изолује унутрашњост аутомобила.
Благо отворени прозори или панорамски кров
Уколико у возилу пакираном на сунцу оставите малчице отворене прозоре или панорамски кров, оно ће се спорије загревати јер ће у њему стално циркулисати свеж ваздух. Ово је посебно важно уколико возите нов, тек купљен аутомобил, јер се на сунцу из материјала ентеријера (пластике, коже и еко-коже) емитују многа штетна хемијска једињења, чија концентрација у потпуно затвореном четвороточкашу може прелазити све дозвољене границе. Међу најзаступљенијим једињењима су бензен, ацеталдехид и формалдехид, који се сматрају канцерогеним.
Затамњена стакла смањују брзину загревања аутомобила
Затамњена стакла нису само начин да се аутомобил начини атрактивнијим. Штавише, она су врло ефикасан начин за заштиту аутомобилске кабине од прегревања током летњих врућина. Тонирање стакала, ипак, увек треба радити у за то специјализованим сервисима, како бисте били сигурни да ћете добити не само адекватну заштиту од сунце, већ и фолије које су у складу са свим безбедносним и законским регулативама. Конкретно, ово се односи на степен затамњивања - у Србији је дозвољено стакла у нивоу возача затамнити највише до 30 процената, док за задња стакла не постоје ограничења.