Лоши путеви "прошарани" ударним рупама, улегнућима и колотразима један су од највећих непријатеља аутомобила, нарочито при свакодневној вожњи умереним и великим брзинама. Због њих она не само да је једно неугодно, за многе чак и мучно искуство, већ и поприлично опасно, јер неравнине на путу могу оштетити аутомобил или, још горе, довести до саобраћајне незгоде.
Точкови су први на удару
Налетањем на рупу, оштре ивице асфалта могу исећи пнеуматике, а на њима се могу појавити и такозвана "јаја" - испупчења настала услед истезања гуме. Фелне, на које се монтирају гуме, се због неравномерног распоређивања масе возила и самог ударца могу деформисати, што доводи до тежег управљања возилом. Поред гума и фелни на удару је, у сваком смислу те речи, и кочиони систем аутомобила, односно плочице и дискови: плочице се брже хабају, док се дискови, баш као и фелне, могу искривити и изгубити своју основну функцију.
Систем ослањања возила је такође угрожен
Систем ослањања возила, који између осталог чине кугле, силен блокови, споне, амортизери и опруге такође је једна од најчешћих "жртава" лоших путева. Разлог за то јесте што је овај систем заправо директно заслужан за нашу удобност. Он је одговоран за то да све неравнине (укључујући како рупе, тако и испупчења) на путу буду што је могуће више амортизоване, односно ублажене, тако да ни возач ни путници не осете готово ништа.
Због неравнина на путу може настрадати и управљачки систем
Главни задатак система за управљање возилом јесте прецизно усмеравање аутомобила. Осим волана, који је најочигледнија компонента овог система јер се налази тик испред возача, постоји и низ других елемената, попут летве волана, зупчаника, зупчасте летве и слично. Управљачки систем је посебно осетљив на ударце настале услед преласка преко неравнина на путевима, а само тренутак непажње довољан је да нека од компоненти напрсне или потпуно пукне, а живот свих у колима нађе у опасности.