Овај тип особе на послу све схвата као велику обавезу, која мора хитно да се заврши, без обзира шта је у питању. Она се неће устручавати да шаље "љубазне подсетнике", да тражи додатне информације и упутства за сваки пројекат, да вам даје до знања да "немате још много времена" да нешто завршите (чак и када то није истина...).
Некада чак оду корак даље, па вас контактирају после радног времена или између ваших других обавеза, захтевајући вашу пажњу, помоћ... Било да је свесно или не, они се понашају као да њихов приоритет мора постати и ваш.
Иако је добро радити са неким ко придаје велики значај детаљима и поштовању рокова, овај тип људи заправо чини више лошег него доброг. Таквим понашањем се "гаји" стрес и нервоза на радном месту, што заузврат спречава правилно завршавање обавеза. На крају, ова врста радне атмосфере може да има врло лош утицај на ваше ментално здравље и доведе до бурнаута.
Знате да треба нешто да учините, а у исто време, морате одржавати колегијалан однос. Ево како то да урадите ако је та особа:
Ваш колега
Не можете да контролишете реакције и понашање својих колега, али можете да контролишете своје. Анксиозност је заразна, као и стрес, тако да морате да се изборите за свој мир.
Када вам овај колега следећи пут изнесе компликован план рада који "мора што пре" да се заврши или представи задатак као "изузетно хитан", чак и када имате друга посла, прво искористите тренутак да се саберете. Дубоко удахните, сачекајте неколико минута пре него што одговорите. Ако је могуће, физички се удаљите од ситуације - изађите на балкон, прошетајте, сајте себи времена да умирите реакције на стрес (брзи откуцаји срца, превртање у стомаку).
Затим, кажите колеги колико је реално да постигнете то што од вас тражи. Немојте лично да схватате његов захтев, као да је то изазов који морате постићи: Дајте им јасне смернице, временске оквире, наведите друге задатке које су вама приоритет. Поставите питања да имате увид у ситуацију: "Када си сазнао за ово? Да ли постоје додатна упутства? Да ли си питао још некога за помоћ?"
Колико год можете, држите се чињеница о томе шта заправо треба да се уради и зашто. Људи другачије доживљавају "хитне случајеве" - оно за шта неко можда верује да треба "што пре" да се уради, другоме делује само као још један део радног дана.
На крају, ако не можете уразумити колегу, обратите се менаџеру/шефу и тражите да се улоге поделе тако да се нико не осећа да треба да "хитно тражи помоћ" и омета друге у послу.
Ваш клијент
Увек је незгодно када клијент наноси додатни притисак. Да би овакав разговор протекао добро, можете да почнете са наглашавањем нечега позитивног у вези са вашим радним односом, пре него што усмерите пажњу на оно што вас омета. Истакните како волите сарадњу коју имате, да сте задовољни правцем којим завршавање пројекта иде...
Затим, реците да бисте, на пример, имали више користи када би "хитна обавештења" и подсетници клијента дошли раније, а не, на пример, један или два дана пре захтеваног рока. Договорите се са клијентом који временски оквир би био најбољи за обе стране и реците да "хитни случајеви" морају бити заиста оправдани.
Ваш шеф
Одбијање захтева шефа, наравно, није добра идеја. Али морате да проговорите ако осећате да носите превише одговорности и да заиста не можете све да постигнете. Колико год вам шеф наглашава да више ствари морају "хитно да се заврше", покушајте да добијете прецизнија упутства. Питајте шта је највећи приоритет, да ли је могуће да затражите помоћ колега, продужење рокова...
Реците да вам је задовољство да нешто урадите, али да то значи да ће нешто друго да буде одложено. Морате да покажете да сте спремни за проналажење компромиса без страха.
Ако нешто не предузмете, ваш шеф ће вероватно очекивати да ћете увек бити спремни да одговорите на "хитне задатке". Ово би требало да избегнете, јер ћете тако само постати преоптерећени и исцрпљени.