Магазин

Генерација Зед уморна од онлајн шопинга - куповина може, али само оно што треба

Летимично прелазимо мрежама и скоро на свакој објави неко нешто нам препоручује - нега коже са десет најбољих производа на свету или свилени прслук који сви морамо да имамо. Ако смо "наседали" на овакве препоруке и наручивали прозводе, изгледа да је томе крај, јер све више младих не верује инфлуенсерима и залаже се за "underconsumption core", односно за умерену куповину.
Генерација Зед уморна од онлајн шопинга - куповина може, али само оно што треба© cottonbro studio/pexels

На ТикТоку, већ неко време влада тренд "underconsumption core" који се односи на куповину само оног што је потребно и неприхватање маркетинга и реклама које сервирају инфлуенсери. Статистика каже да за многе припаднике генерације Зед, узраста од 12 до 27 година, наведена мрежа је главна платформа на којој млади проналазе производе за куповину. Међутим, неки млађи корисници су се уморили од сталне промоције.

Умерена куповина влада ТикТоком

Ова ТикТок "сензација" је слична тренду деинфлуенсинга, односно то је још један популаран одговор на куповине преко интернета. Према творцима "underconsumption core" који су говорили за Њујорк Тајмс, идеја иза овог тренда је промовисање куповине само онога што вам је заиста потребно. У суштини, то је само обична куповина са називом који је прилагођен Генерацији Зед.

Људи који прихватају овај тренд често деле видео снимке на којима се може видети мало гардеробе или половна одећа у ормарима, неколико козметичких производа на полицама и пар шоља у својим кухињама.

"Прикази богатства, који су некад били аспиративни, сада су неосетљиви и недодирљиви", рекла је креаторка одрживе моде Џејд Тејлор за Тајмс.

Не верују инфлуенсерима, суочавају се са финансијским тешкоћама

Млади више не верују инфлуенсерима као некад, кажу истраживање Y-Pulse, фирме за маркетиншка истраживања. Чак 45 одсто људи узраста од 13 до 22 године не верује да креатори садржаја имају исти утицај као некад, а 53 одсто би радије купило нешто што им препоручи "обична" особа. Неповерење у инфлуенсере додатно поткрепљују ограничени прописи о оглашавању на друштвеним мрежама, што омогућава ширење превара.

Обазривији однос према новцу 

Због малих буџета са којима располажу, млади су приморани да преиспитају своје непотребне куповине, а понекад и да негодују због богатих инфлуенсера који их наговарају на те куповине. Генерација Зед се суочава са инфлацијом, , растућим ценама станова, дуговима, уз истовремено суочавање са конкурентним тржиштем рада и нижим платама у поређењу са миленијалцима пре 10 година, пише Јаху лајф, преноси Бизнис Инсајдер.

image