Безброј пута смо пратили трендове посебно у домену моде и шминке - куповали смо разне пудере, кармине, носили "туту" сукње иако нам уопште не пристају. Сви смо упадали у те замке и склоност људи да прате трендове, чак и када изгледају смешно или то представља неки ризик, дефинитивно је честа појава. Испоставља се да тако сигнализујемо нашу припадност, кажу стручњаци.
Око праћења трендова постоје многе расправе и често се поставља питање код које групе је ова појава нарочито снажна? Шта кажу психолози о праћењу трендова и постоји ли начин да се ослободимо жеље да прихватимо најновију моду?
Праћење трендова није знак слабости карактера или проблема са менталним здрављем, кажу стручњаци:
"Друштвена повезаност је заиста примарна мотивација. У ствари, била је неопходна за нашу опстанак у прастарим временима - веома смо мотивисани да будемо у племену", појашњава психолог Памела Ратледж.
Друштвена повезаност је толико важна да се сматра једном од основних људских потреба. Више психолошких оквира тврди да су људске везе једнако важне као и основне ствари као што су приступ храни и уточишту. Наравно да праћење тренда на друштвеним мрежама није баш важно као бежање од сабљастог тигра, али ипак људска еволуција је припремила наше мозгове да се прилагоде друштвеним сигналима.
Давање правих друштвених сигнала омогућава другима да знају којој групи припадате или са којом желите да будете повезани, а те сигнале други прате и тумаче, појашњавају психолози. Ово понашање се може кретати од стављања политичких налепнице на ауто до избора одређеног бренда одеће.
Сви су подложни
"Нико није изузет од праћења моде, примећивања трендова или сигнализирања свог стварног или перципираног припадности друштвеним групама. Нарочито су склони праћењу трендова деца, тинејџери и млади", каже Ратледж.
Како деца почињу путовање ка одраслој независности, траже начине да изразе своју индивидуалност. Иронично, то може довести до понекад очајничких покушаја да се докаже припадност друштвено кредибилним групама и може подстакнути жељу да се истакнете уз помоћ "вирусних" трендова.
"Морате да схватите како да се снађете у свету. А да бисте то урадили, морате да откријете ко сте", истиче Ратлед, а пише Нашонал Џиографик.