Проклизао вам је аутомобил на мокром коловозу? Ово нипошто не смете учинити

Приликом проклизавања између пнеуматика и коловоза готово да и не постоји никакав контакт, јер се између њих налази велика количина воде. Самим тим, контрола над возилом је минимална (или никаква), те је на возачу велика одговорност да остане присебан и не изазове озбиљнију саобраћајну незгоду. 

Вожња по киши је изазов за многе, чак и искусне возаче: видљивост је смањена, аутомобилом се неупоредиво теже управља, а и ризик од саобраћајних незгода је већи, па је тензија током вожње незаобилазна. Једна ситуација је посебно опасна у вожњи мокрим коловозима, а то је проклизавање. 

Највећа грешка је "лећи" на кочницу

Инстинктивно, већина возача у ситуацији када губи контролу над возилом нагло притиска кочницу, не би ли аутомобил зауставили у што краћем року. Али, у ситуацији као што је ова, када контакт са чврстом подлогом не постоји, оваква одлука може бити опасна и довести до несагледивих последица. Снажно кочење је контрапродуктивно јер може довести до потпуне блокаде кочионог система, који ће вам бити потребан онда када повратите контролу над возилом.

Шта учинити када аутомобил проклиза

Како бисте повратили контролу над возилом потребно је да чврсто држите волан рукама и да сачекате да макар један од точкова дотакне асфалт. Оног тренутка када осетите да постоји контакт са чврстом подлогом, потребно је да благо окренете точкове у страну, тек толико да се и остале гуме "закаче" за подлогу. Ово захтева посебан опрез и добру процену возача, јер тек оног момента када сви пнеуматици буду у додиру са друмом, он треба да почне да зауставља возило и враћа га на прави пут.

Проклизавање се може спречити

Адекватне гуме (летње у летњој и зимске у зимској сезони) су предуслов за везбедну вожњу, али је исто тако важно и да оне буду добро напумпане. Зато увек пратите обавештења на контролној табли и редовно проверавајте притисак на пумпи или код вулканизера. Чак иако су вам гуме у одличном стању, брзину кретања прилагодите условима на путу, као и степену концентрације - немојте возити брзо, нити када сте преморени, јер тако у опасност доводите не само себе, већ и друге учеснике у саобраћају.