Ако знате које знакове да тражите, неће вам бити тешко да препознате разлику између рецензије коју је оставио неко ко је заиста био у хотелу/апартману који вас интересује, а ко је "унајмио" АИ систем да генерише "убедљив" опис смештаја. Ово је велики проблем у индустрији туризма: Прошле године је Гугл блокирао преко 150 милиона лажних рецензија, а туристички портал "Трипадвајзор" је такође уклонио преко 2 милиона обмањујућих коментара лажних гостију.
Да вам следећи одмор не би био разочаравајућ, обратите пажњу на следеће ствари пре него што резервишете смештај:
Профилне слике су савршене
Иако многи имају професионалне, углађене фотографије на својим онлајн профилима, ако скоро сваки корисник који је оставио рецензију на неком хотелу/апартману има профилну слику која изгледа као да је рађена у студију, то може да буде "црвена заставица".
То вероватно значи да је фотографија генерисана вештачком интелигенцијом или је преузета са сајтова са бесплатним сликама. Који год да је извор слике, коментар у већини случајева не оставља особа са фотографије, тако да је и сама рецензија вероватно лажна.
Недовољно детаља
Описи који звуче као да би могли да буду примењени на било које место такође могу бити лош знак. Рецензије генерисане вештачком интелигенцијом понекад могу изгледати као да су извучене из веома једноставног текста, а ово се највише примећује по малим детаљима.
На пример, то могу бити изрази попут: "Све похвале, било је лепо, препоручујем...", док би коментар праве особе која жели да подели искуство био нешто попут: "Одсео сам у овом симпатичном апартману за викенд, а поглед на башту је био прелеп! Има много кафића у околини, што је добро, али је интернет био спор."
Анализирајте профиле
Прави путници често остављају више од једне рецензије на различитим местима, у којима деле лична искуства, а разлике у времену између објављивања сваког коментара су углавном месеци и године. С друге стране, ако наиђете на профил са бројим коментарима који су направљене у року од неколико дана или чак сати, то је прилично очигледан знак да то можда није права особа.
Екстреми
Превише позитивни или претерано негативни коментари, у којима се не наводи зашто је неко имало добро/лоше искуство, су још један знак упозорења.
Праве рецензије су више попут путописних дневника, у којима се истичу и лепе, али и мање лепе стране. Потражите уравнотежене повратне информације које признају и предности, али и недостатке одређеног места. На пример, то могу бити оне које помињу фантастичан поглед са балкона хотелске собе, али такође спомињу бучну улицу или спору услугу.
Прегледајте рецензије истог места на више платформи
Да бисте добили јаснију слику о месту на које желите да идете, немојте се држати само једног сајта. Прегледајте више портала и коментара, па донесите одлуку. У овом случају, примери могу бити:
Потенцијално лажна рецензија: Хотел који се може похвалити само савршеним рецензијама са 5 звездица на једном сајту, али показује различите оцене на другим сајтовима.
Пример праве рецензије: Хотел са углавном позитивним рецензијама на више различитих платформи, али уз неколико критика на одређене детаље.
Испитајте време објављивања
Ако приметите велики број коментара, који су углавном искључиво позитивни, а објављени су у врло кратком временском периоду (посебно ако су сви уједначено позитивни или негативни), то би могао бити знак да је рецензију написала АИ.
Ако је у питању потенцијално лажна рецензија, онда смештај који вас занима има на десетине сјајних рецензија, које су објављене у року од неколико дана или сати. У реалнијем случају, рецензије хотела су распоређене на неколико месеци, а путници деле своја искуства у различито време.