Да ли сте довољно спавали, јели, попили кафу, али и даље не осећате да сте довољно продуктивни? За ово можда постоји једноставно решење, а оно се налази у малим навикама које вероватно имате док сте на послу. Од проверавања телефона до заказивања састанака, ево шта све могу бити потенцијални "кривци" за недостатак концентрације:
Стално проверавате свој телефон
Ако вам се веб страница учитава предуго или ако имате неколико секунди "паузе", вероватно често посегнете за својим телефоном. Иако мислите да овако користите своје време на добар начин, јер проверавате поруке и нотификације, углавном завршите на друштвеним мрежама на 5, 10, 15 минута (или више).
Уместо да губите време на овоме, можете да користите дуже паузе за шетњу и ручак које имате у току дана за проверавање друштвених мрежа. Када знате да имате ово "заказано" коришћење телефона из забаве, мање је вероватно да ћете га насумично узети усред рада.
Радите неповезане задатке који ће "трајати само секунду"
У једном тренутку марљиво завршавате задатак, а у следећем завршавате онлајн куповину, пишете листу намирница, правите позиве да резервишете места за вечеру или биоскоп - па заборавите шта сте претходно почели да радите.
Себи кажете да ће ово потрајати кратко, али се ове ствари скоро па увек одуже.
Покушајте да направите листу ових ствари које ће "трајати само секунду", па ако имате слободе у току радног времена, можете једну по једну да завршите, одлучите која је приоритет, која није...
Отварате превише картица у свом интернет претраживачу
Ако гомилате "табове" све док ваш веб претраживач не изгледа непрепознатљиво, то можда није увек најбоља идеја. Иако делује као да вам је лакше јер "имате све на једном месту", толики број картица може само више да одвуче пажњу и буде губитак времена када нешто заиста треба да пронађете.
Већина претраживача нуди опције груписања, тако да их можете лакше организовати према садржају и потреби. За ово постоје и апликације, које ће коришћење толиког броја картица учинити практичнијим.
Стално проверавате радне платформе за дописивање
Провера ваших пословних апликација за дописивање током дана је уобичајена и неопходна, али ако осетите да константно освежавате или проверавате своје поруке и одмах одговарате на сваку која вам стигне, ово може да троши не само ваше време, већ и енергију. Лако изазива умор, расејаност и недостатак концентрације.
Да бисте прекинули ову навику, препознајте које поруке заиста захтевају хитне одговоре, а које не. Није свака размена једнако важна, а ако се од вас захтева да константно будете онлајн и доступни, пробајте да разговарате о овоме са колегама/шефом и нагласите да вас то омета у раду, посебно ако разговор на платформи није везан за пројекат који у том тренутку завршавате.
Решавате проблеме пре него што утврдите да ли би заиста требало
Ако дође до компликације током пословних задатака, посебно ако сте део тима, можда инстинктивно мислите да је ваша обавеза да сваки пут тражите решење. Ово јесте врлина, али то не значи да вам је увек од помоћи. Када дође до проблема, добро размислите да ли је на вама да користите своју енергију, време и ресурсе да бисте баш све исправили.
У супротном, чести покушаји да "спасите" сваку ситуацију ће само да вас исцрпе и одузму вам време од сопствених обавеза.
Заказујете непотребне састанке
Ако имате улогу у одлучивању када се одржавају састанци у вашој компанији, запитајте се зашто их одржавате, да ли је заиста неопходно одржавати их и да ли би се исте информације једноставно могле послати мејлом или чак пренети лицем у лице...
Наравно, постоје случајеви када је ово неопходно, али ако се одређена ситуација може решити на бржи и практичнији начин, вероватно је то бољи избор за све раднике, па и вас.