Магазин

Хоће ли текстови који су написани уз помоћ ЧетГПТ бити обележени воденим жигом

"Овај садржај генерисан је уз помоћ вештачке интелигенције", реченица је која би променила све(т). Хоће ли се текстови које је написао ЧетГПТ ускоро обележавати на овај начин - зависи од одлуке компаније ОпенАИ, која већ годину дана има спреман и систем за обележавање садржаја воденим жигом, као и софтвер за његову детекцију.
Хоће ли текстови који су написани уз помоћ ЧетГПТ бити обележени воденим жигом© Canva / PhonlamaiPhoto

Систем за обележавање текстова које је генерисао ЧетГПТ, као и алат за идентификовање таквих текстова, компанија ОпенАИ је креирала пре више од годину дана. Али, челници софтверске корпорације су све време у дилеми - да ли их лансирати или ипак не. Са једне стране, то би било одговорно, а са друге - може нанети много штете, нарочито оним корисницима који се на функционале најпопуларнијег чет-бота ослањају у свим доменима живота.

Шта је водени жиг и како он функционише

Водени жиг који је креирала (али задржала за себе) компанија ОпенАИ функционише по принципу предикције речи или фраза које би се у одређеном контексту највероватније појавиле у тексту. На тај начин стварао би се шаблон који би посебни алати лако препознали и самим тим текст означили као вештачки генерисан (AI generated content), преноси портал The Verge. О томе колико је ефикасно препознавање текстова обележених воденим жигом, изјаснио се чак и ОпенАИ: "Модел је 99,9 посто ефикасан и отпоран на парафразирање уз помоћ других алата", пренео је Волстрит Џорнал, позивајући се на документа добијена од сопствених извора.

Хоће ли ОпенАИ заиста имплементирати овакав вид обележавања садржаја

Иако би обележавање садржаја воденим жигом доста помогло послодавцима или професорима на факултету у детектовању текстова креираних уз помоћ вештачке интелигенције, а самим тим и откривању превара у писању научних радова или извештаја, компанија ОпенАИ, чини се није спремна на овако радикалан потез. Барем не још увек. Разлог је сасвим очигледан: тиме би, према подацима анкета, изгубили најмање 30 процената корисника који се на функције ЧетГПТ софтвера ослањају у свакодневном животу или послу. С тим у вези, представници компаније наглашавају у свом блогу да траже мање контрозверзне алтернативе, као и да су оне за сада у раној фази израде.

image