Корисници Гугла, Фејсбука и Амазона најчешће мете крађе података током 2024.
Фишинг напади су врста интернет преваре у којима се потенцијалне жртве "пецају" с циљем крађе индентитета или података, а сајбер криминалци фокусирају се у великој мери и на креденцијале и податке других брендова, при чему се број напада у овој години повећао готово 1,5 пута у односу на претходну.
Међу анализираним брендовима, сајбер криминалци су највише циљали услуге компаније Гугл у својим покушајима крађе корисничких имена и лозинке, саопштила је компанија Касперски.
Након Гугла, било је око 3,7 милиона покушаја крађе података корисника Фејсбука, док је Амазон трећи, са приближно три милиона покушаја.
Компаније Мајкрософт и ДХЛ заузеле су четврто и пето место са 2,8 милиона и 2,6 милиона покушаја.
Компаније ПејПал, Мастеркард, Епл, Нетфликс и Инстаграм нашле су се међу 10 најчешће циљаних брендова током 2024. године.
Иако су главне мете сајбер криминалаца познати брендови, ни они мање познати нису заштићени. Преваранти често циљају производе и услуге са великом потражњом као и сезонске трендове.
Пораст напада стручњаци приписују повећању преварантских активности, а не смањењу пажње корисника, јер, како се додаје, сајбер криминалци постају све агресивнији у потрази за подацима и новцем корисника.