Волите да попијете кафу пре него што кренете у куповину? Ево зашто је то лоша идеја
Кафа може да вас разбуди и подстакне вас да се крећете, завршите посао, поправља расположење - посебно ако сте велики љубитељ... А када је време за шопинг, овај подстрек вам је управо и потребан, тако да испијање кафе пред или током разгледања продавница и куповине артикала делује као добра идеја.
Међутим, овај напитак може неочекивано да промени и начин на који купујете, а психолози саветују да би је због тога требало избегавати пре него што кренете у шопинг.
Испоставља се да испијање кафе пре одласка у продавнице може повећати потребу за импулсивном куповином. Једно истраживање је показало да су људи који су попили само један еспресо пре него што су ушли у продавницу, потрошили невероватних 50 одсто више новца од оних који су попили кафу без кофеина.
Људи који су пили кафу са кофеином такође су изјавили да се осећају узбуђено, а када смо узбуђени, већа је шанса да ћемо доносити непромишљене одлуке, вођене тренутним (позитивним) емоцијама. У истраживању је учествовало више људи из различитих земаља, који су посећивали неколико продавница, а свакоме је била понуђена шољица еспреса са или без кофеина.
Занимљиво је да су научници открили да је испијање чак и само ове мале количине повезано са повећаним бројем купљених артикала и већом укупном потрошњом. Људи који су попили кафу са кофеином су такође били склонији бирању "хедонистичких артикала" - производи повезаним са задовољством - као што су кокице са путером и чоколада. Ово понашање се приписује повећаном узбуђењу, под утицајем стимулативних ефеката кофеина.
Док еспресо обично садржи више од 60 милиграма кофеина, истраживачи сугеришу да се узбуђење може изазвати конзумирањем само између 25 и 30 милиграма кофеина. Поред кафе, бројна популарна енергетска пића често садрже и много више кофеина, преноси "Мирор".
Истраживачи су закључили да трговци могу имати финансијску корист ако купци конзумирају кофеин пре или током куповине, а с обзиром да је кафа толико доступна, посебно јер бројни тржни центри имају и кафиће. Дакле, може се претпоставити да бројни купци који пију кафу пре и приликом одласка у куповину, можда купују импулсивније него што мисле. Ако желите да будете одговоран купац, можда је боље да кафу замените другим напитком или је сачувате за сам крај куповине.