Нове патике, одећа или ранац су неопходни за узбудљиви период који пружа нова школска година, али сада је ту и још једна изузетно важна ставка: Парфем. "Који бренд носиш, дај да погодим... Не, то није парфем за лето, тај се носи зими. Овај можеш ујутру, а овај ти је за увече, онако јак..."
Тако изгледају разговори међу дечацима основцима протеклих годину дана, од како је свет парфема постао заступљена тема на друштвеним мрежама. Бројни инфлуенсери не само да рекламирају познате брендове, већ препоручују како да се различити мириси комбинују, како спојити парфем са другим козметичким производима или чак га уклопити уз одећу.
Тренд се појавио и код нас, али највише међу дечацима између петог и осмог разреда. Али како то да су парфеми постали већа тема од видео-игрица, компјутера и телефона, скупљања сличица, симпатија?
"Много деце у школи користи парфеме, као и ја. Све је почело од ТикТока, ту су видео клипови у којима се може научити о различитм врстама парфема, како се групишу по мирисима, како се користе за неко одређено време у току дана или годишње доба... Прво је о томе причало само неколико познатих инфлуенсера, па је тај садржај наставио да се нагомилава," рекао је наш саговорник који похађа седми разред основне школе у Београду.
"Скоро цела школа то ради, посебно дечаци - доста њих носе парфеме када иду у школу, поготово оне скупе, брендиране," додаје саговорник. Како каже, када дечаци добро миришу и пронађу омиљени бренд парфема, они се наводно осећају самоуверено, забавно им је да упоређују мирисе и међусобно размењују препоруке и савете, да експериментишу са мешавинама два или чак три парфема одједном...
"На пример, прођеш поред другара, а ако добро мирише, питаш га који парфем користи. А некада, ако неко прође поред тебе и добро миришеш, он ће да погађа који парфем или комбинације парфема ти носиш," објашњава саговорник.
Овај тренд је доказ вишеструког утицаја који друштвене мреже имају на младе. С једне стране, наизглед "женска" ствар, попут парфема и генералног интересовања за мирисе, постала је врло важна дечацима, а то је управо оно што овај тренд чини толико упечатљивим. Донедавно, дечаци су "могли" да причају само о спорту, омиљеним видео-играма, јутјуберима - али изгледа да се питање шта би деца "требало" да раде и како да истражују сопствену личност постепено мења.
Ипак, овај тренд баца светло и на мање позитивне последице ТикТок трендова који доспеју у реалан свет. Први проблем је онај који вероватно највише погађа родитеље, а то су финансије. Није мала ствар "јурити" сваки брендирани парфем који је у том тренутку популаран.
Осим тога, поред других дечијих хобија који представљају трошак (игрице, спортови, радионице), нови мириси сваког месеца сигурно нису приступачни свима - у исто време, деца осећају притисак да се уклопе у друштво, а то је тешко урадити ако не миришу на најновију колекцију познатих француских брендова парфема.
А ту је и питање придавања важности "имиџу". Ако желиш бити "кул", не можеш имати исувише стари модел телефона, подразумева се да су ти патике нове, поготово на почетку године, а међу дечацима је брендирана спортска одећа је у већини школа опште прихваћена "униформа". Наравно, нико у тим годинама не жели да заостаје са трендовима и то је разумљиво, али са друштвеним мрежама и стандардима које инфлуенсери постављају, скоро да је немогуће испунити све критеријуме који се постављају.
Да ли ће млади извући нешто поучно из бирања новог парфема или не? То не зависи од њих. Друштвене мреже су свакако постале "трећи родитељ", али на питање како ће и да ли ће се тај садржај применити у животу деце одговарају одрасли. За сада, не би требало да постоји ништа лоше ако дечак покушава да се пронађе у свету мириса - докле год разуме да то није најважније.