Магазин

Аутомеханичари открили шта они никада не раде са својим аутомобилима

Брига о "здрављу" аутомобила се ни ка који начин не разликује од бриге о сопственом здрављу. И у једно и у друго треба улагати и бити свестан да се проблеми не смеју ни занемаривати, а ни прећуткивати. Шта никада не раде аутомеханичари са својим аутомобилима?
Аутомеханичари открили шта они никада не раде са својим аутомобилима© Canva / LeMusique

Куповина аутомобила је, за велики број људи, велики залогај, а одржавање четвороточкаша, неретко још већи. Посебно уколико се одређене ствари занемарују. "Доктори за аутомобиле", односно аутомеханичари, на ову тему имају свашта да кажу, али би најбоље било послушати шта они никада не раде и поступати на исти начин.

Не ослањајте се само на обавешења на контролној табли

Новији аутомобили су доста "паметни" и већину информација приказују на контролној табли. Када је потребна замена уља појави се један симбол, када су гуме испумпане - други, а када је време за велики сервис - неки трећи. Међутим, аутомеханичари су мишљења да се не треба ослањати искључиво на ове подсетнике, већ размак између редовних прегледа и сервиса прилагодити реалним потребама четвороточкаша који варирају зависно од стила вожње и услова у којима се возило користи.

Никада не "прескачите" сервисирање 

Нередовно одржавање аутомобила је један од најчешћих разлога због којих кварови настају. Власници често помисле да могу прескочити једно сервисирање или га одложити за месец или два, али на овај начин они не само да неће уштедети новац или време, већ ће и угрозити "здравље" свог четвороточкаша и своју безбедност у саобраћају. "У стварности су превентивно одржавање и редовно сервисирање далеко исплативији од поправки кварова насталих занемаривањем аутомобила", објаснили су стручњаци за Хафингтон Пост.

Половни делови нису најбоље решење

Тржиште половних ауто-делова цвета већ годинама - цене су повољније у односу на нове делове, а и време чекања је неретко много краће. Међутим, замена потрошених компоненти онима које су већ биле коришћене на неком другом аутомобилу уопште није добра идеја. Прво и основно из разлога што је квалитет таквих делова упитан, а друго - што ћете на крају крајева кроз пар месеци врло вероватно поново морати да радите сервис, јер ће и тај нови, а стари део, да дотраје. Исто важи и за пнеумаитике: монтирање половних гума може вас коштати главе.

Преправке на аутомобилу треба да буду промишљене

Затамњивање стакала, промена боје аутомобила лепљењем фолија и друге ситне преправке никако не би требало радити без без консултације са стручњацима, првенствено јер се, уколико се оне не изводе правило, може прекршити закон. Друга, ништа мање важна ствар, јесте да се оваквим преправкама може направити више штете него користи: претерано затамњивање стакала може проузроковати смањену видљивост приликом вожње и довести до незгоде, а непрофесионално лепљење фолија у боји - до тога да се она одлепи, па чак и надује.

Са аутомеханичарима увек будите искрени

Прећуткивање проблема како бисте "прошли" јефтиније код сервисера не води ничему, јер не само што ће проблем и даље бити ту, већ ћете, поврх свега, изгледати и врло неозбиљно у њиховим очима. "Што прецизније информације дате мајстору, то су веће шансе да ћете проблем решити брзо и (релативно) повољно", наводе стручњаци. Немојте ни прећуткивати да сте заборавили да урадите сервис - ако мајстору кажете то, он ће сигурно прегледати и остатак аутомобила и можда открити неки квар за који нисте ни знали да постоји, а настао је као последица пропуштања сервисирања.

image