Мале грешке, велике последице: Ове ствари тихо саботирају успех на послу, а нисмо их свесни
Проблеми на радном месту могу озбиљно да утичу на продуктивност и резултате, али многи од нас нису свесни својих погрешних корака све док није касно. Зато је боље исправити ове често неприметне грешке у послу пре него што постану укорењене навике.
Неки од ових примера нису толико очигледни, као што је, на пример, непоштовање важних рокова. Ипак, то не значи да не могу да утичу на утисак који остављате, вашу продуктивност (а и продуктивност других), атмосферу на радном месту...
Неефикасна комуникација
Нека вам увек буде циљ да прво саслушате другу страну, јасно пренесите своје потребе и мишљење и никада немојте претпостављати да све знате, да сте увек најбоље информисани. Сврха свих врста комуникација је да саговорник може јасно да чује и разуме шта му се преноси, као и обрнуо.
У послу се некада може догодити да се осећамо као да разговарамо сами са собом, да нас нико не чује, тако да све што преносимо другоме треба да буде јасно. У исто време треба пажљиво да "упијамо" све што нам други говоре. Овога морамо посебно да будемо свесни када дође до несугласице са колегама или шефовима, јер то лако може да омета ефикасну комуникацију, што успорава рад и ремети атмосферу.
Увек мислите да заслужујете више
Када се осећате да имате право на било коју повластицу (или још горе, да уопште нисте цењени), ваш став може брзо постати токсичан. Никада нисте сасвим задовољни, увек имате примедбе, упоређујете себе са другим запосленима... Ове сумње могу да поткопају самопоуздање и доведу до премора или озлојеђености.
Истина је да би ваш послодавац требало да буде захвалан што вас има, али то не значи да то треба свакодневно да вам даје до знања, и то на начин који вама највише прија. У крајњем случају, ако се константно осећате као да нисте довољно цењени, можете озбиљно поразмислити о промени радног места. У супротном, остајете несрећни, то утиче на расположење, рад, па самим тиме и колеге око вас.
Радите ствари само на свој начин
Свака компанија има своја правила, протоколе и процедуре. Морате их пратити или изнети сопствене предлоге са својим надређенима, онима који доносе одлуке. Осим ако не постоји писани споразум у коме се наводи да су промене добродошле, увек морате следите протоколе компаније, јер ако то не учините, то вам само може наудити. Ако су надлежни отворени за промене, то је добро - а ако не, боље је да не покушавате упорно да им промените мишљење.
Такође, када се упутства за пројекат не поштују исправно у корист да бисте ви то "урадили на свој начин", јер мислите да је бољи, то би могло довести до озбиљних грешака, које захтевају додатно време и ресурсе.
Прећуткујете проблеме
Можда мислите да одржавате мир на послу ако прећутите несигурности или неке неправде које сте доживели, али ово само може да вам донесе штету. То не мора увек бити сурово малтретирање, већ чак и нешто једноставно, као што је избегавање тражења детаљног појашњења о нечему, из страха да не изгледате лоше.
Али заправо, онда се догоди да, пошто нисте били сигурни како да обавите задатак, не урадите га како треба - а то изгледа лошије него да сте на почетку поставили додатна питања. Оно што је још важније је да, ако прећуткујете да вас неко узнемирава или омаловажава, само допуштате да се то настави и угрожавате своје ментално здравље.