"Парфем је обећање у бочици", сматра Софија Гројсман, експерт за парфеме. Уз назив парфема иде и слоган често "ово је све што ми теба", "заводљиво", "сензуално", а све у циљу продаје, повезујући производ са идејама богатства, стила и добробити. Чак се и облик бочице прави како би привукао купце, па неки парфеми подсећају на мушко или женско тело, дијамант или чак лик из цртаћа.
Стотине нових парфема изађе сваке године на тржиште, а само пар ће доживети планетарни успех. За лансирање новог парфема потребно је око 20 милина долара, али обрт може бити многоструко већи, па је, на пример, Келвин Клајн за свој парфем "Један" ("Оnе"), само у првој години зарадио 250.000 милиона долара.
Џенифер Лопез, Бијонсе и Ријана, само су неке од популарних особа које имају своју линију парфема, а неретко се у рекламама појављују познате личности како би допринеле бренду да се издвоји на тржишту повезивањем са њиховим стилом, и сликом коју имају у јавности.
Реч парфем пореклом је из латинског језика per fumus, што значи "пушити се". Хиљадама година људи производе парфеме за разне намене, па су тако Египћани користили парфеме на бази уља у важним животим моментима, у молитви, сахрањивању, балсамовању, лечењу али и као заштиту. Прва особа које ја производила парфеме била је жена по имену Тапути, а живела је 1.200 године пре наше ере у Месопотамији.
Неки парфеми добијени од природих састојака, од цвећа или биљака, а остали су синтетички, а стручњаци тврде да је одличан парфем баланс између синтетичког и природног мириса. У потрази за новим мирисима, обилазе се и најудаљенија места на свету. Једна од дестинација која је интересантна научницима за истраживање нових мириса је Мадагаскар. Ово острво има чак 85 посто јединстваених мириса који се могу искорисити у прављењу парфема. Проналазак необичних арома у прашуми овог острва је циљ за који ће бити плаћено много новца.
Мириси имају велики утицај на наше мисли и емоције, а научници верују да одређене ароме имају моћ да пробуде давно заборављена сећања. Увек се прво пробају пре него што се купе, јер у зависности од коже особе, могу да дају потпуно другачији утисак. Наносе се на 12 тачака на људском телу, на местима где се може под прстима осетити пулс. На овим тачкама вене и артерије су најближе површини коже па као најзагрејаније, омогућавају стално испаравање мириса.