QR мени, дигитални бакшиш и бројање калорија: Како успон технологије квари атмосферу у ресторанима
Живимо у свету у коме су телефони постали трећа рука - нешто за шта смо превише везани и без чега не можемо. Свима су познате ситуације да у ресторанима видимо пар или породицу и сваки је "залепљен" за свој телефон, задубљен у свој мали свет. А сада, ресторани подстичу телефон да буде прва ствар на коју гледамо када седнемо за сто, пише Јаху лајф.
Од QR менија до бројања калорија и смањеног броја особља, чини се да индустрија покушава да повреди наша осећања тако што нас гура даље од праве везе. Стиче се утисак да су овакве ствари елиминисале људску интеракцију, остављајући нас да безумно скролујемо по телефонима уместо да гледамо у масне странице менија, коментаришемо јела са вољенима, слушамо савета конобара.
"Обедовање у ресторанима су ту због искуства, разговора и атмосфере, а потреба да се узме телефон да би прегледали мени умањује све то", сматра куварица Сухан Ли.
Са овим могућностима нису одушевљени ни писци и новинари који пишу о храни, ресторанима: "Мрзим QR меније јер они заправо не помажу толико животној средини, недоступни су људима без телефона или старијим особама који су фрустрирани због њих. Они такође не доприносе заједничком искуству, што је цела поента вечере вани", каже Нилах Икбал Мухамад.
Калорије и фрустрације
Такође, примећујемо и да су често исписане калорије поред сваког јела. Ти подаци фрустрирају многе: "Цео живот се борим са поремећајем у исхрани и опорављам се од булимије. Једном када видим број калорија, веома је тешко одбацити га и фокусирати се на искуство обедовања. Сваки пут када сам на оваквом месту, на крају наручим нешто са ниском калоријском вредношћу и направим менталну белешку да се никада не враћам назад", каже новинарка Аба Ахад.
И нутриционистима се то спомињање калорија не свиђа: "Нажалост, за већину, реч 'калорија' је попримила негативну конотацију због свеприсутне поруке да једење 'превише калорија' доводи до лошег здравља и добијања на тежини. Стално истицање калоријског садржаја на јеловницима појачава токсичне поруке о томе шта заправо значи јести и бити здрав", истиче нутрициониста Аманда Вилескас.
Иако је важно и племенито настојање да се потрошачи снабдеју тачним информацијама, међутим и добра намера понекад може изазвати токсични начин размишљања.
"Стално истицање калоријског садржаја на јеловницима појачава токсичне поруке о томе шта заправо значи јести и бити здрав", наглашава Вилескас.
Притисак око бакшиша
Многи ресторани широм света све више користе дигиталне методе плаћања које аутоматски предлажу остављање бакшиша, што доводи до по мало непријатне ситуације међу потрошачима. Купци се често осећају узнемирено када се на апарату за плаћање појави опција за бакшиш, нарочито због директног контакта са конобаром.