Гугл уводи плаве квачице за верификацију сајтова са провереним информацијама

Функција верификације корисницима интернета позната је са друштвених мрежа - и Инстаграм и Икс и друге платформе користе овај вид обележавања. Сада им се придружује и Гугл, који ће уз помоћ плавих квачица истицати сајтове који корисницима пружају релевантне и проверене информације.

Компанија Гугл тренутно је у фази тестирања новог функционала, за који се верује да ће корисницима претраживача бити од велике користи. Како преноси портал The Verge, плаве квачице ће корисницима давати неки вид гаранције да су подаци на њему релевантни и истинити и да се иза сајта не крије нека превара.

Имплементација верификационе квачице већ почела

До сада су ови верификациони симболи примећени поред линкова ка официјалним веб-страницама великих компанија, попут Мајкрософта, Мете, Епик Гејма, Епла, Амазона и Ха-Пе-а. Када корисник пређе курсором миша преко плаве квачице, на екрану се појављује поп-ап порука ”Ова иконица је приказана јер Гуглови сигнали сугеришу да је овај бизнис оно за шта се представља”. 

Представници Гугла потврдили су тестирање овог функционала и порталу Mashable: ”Редовно експериментишемо са новим опцијама како бисмо помогли корисницима, а посебно онима који врше куповину преко интернета, да идентификују бизнисе од поверења, а тренутно смо у фази тестирања приказивања верификационих квачица на појединим сајтовима”.

Шта се крије иза Гуглове одлуке да уведе верификацију сајтова

Још увек није познато шта је тачно навело Гугл на идеју о верификацији сајтова, али су поједини стручњаци ово повезали са све већом експанзијом потрала на којима је приказак садржај који генерише вештачка интелигенција, а који није увек истинит. ”Шта год да је био окидач, оваква промена је добродошла, нарочито међу корисницима који су фрустрирани све гором Гулг претрагом”, пренео је Mashable.

Крајем септембра Гугл је имплементирао још једну новину, и то на својим мапама: компанија је одлучила да уклања лажне оцене корисника и обележава објекте који несавесно послују. Ова одлука је проистекла из политике компаније, која је врло стриктна по том питању - рецензије треба да осликавају искрен доживљај корисника по питању неког места или бизниса. Било какве малверзације у оцењивању биће врло строго контролисане и санкционисане.