Јесења вожња је, баш као и вожња у зимским условима, веома изазовна - коловози су влажни, прегледност на путу смањена, а возачи често нестрпљиви да што пре стигну на своје одредиште. У тако незахвалним условима пажња је прекопотребна, јер чак и најмања грешка може довести до саобраћајне незгоде. Начин да се ризик редукује (макар делимично) јесте да се избегава вожња бочним тракама коловоза, а због чега - објаснили су стручњаци за безбедност у саобраћају.
Зашто је вожња средњом траком најбезбеднија
Средња коловозна трака је, иако можда тако и не делује на при поглед, најбезбеднија у смислу вожње, нарочито током јесени и кишних дана. У овој траци се, будући да се она налази у средини, скупља најмања количина воде и блата, па је коловоз мање клизав. Премда је она сувља од других, бочних трака, ризик да вам точкови аутомобила проклизају или да улетите у велику бару је знатно нижи него уколико возите левом или десном коловозном траком.
Вожња бочним тракама је изузетно опасна
Велика количина воде која се најчешће накупља у бочним коловозним тракама може представљати огроман проблем возачима - не само да вода може продрети у моторни простор и кабину четвороточкаша и направити велику материјалну штету на возилу, већ може довести и до потпуног губитка контроле над возилом и саобраћајне незгоде. У случајевима када контакт између пнеуматика и тла не постоји, а тако је када се колима упадне у бару, чак је и заустављање права мука.
Проклизавање је могуће избећи
Проклизавање се може лако препознати. "Уколико приметите да вам је осећај у вожњи као да лебдите, а аутомобил као не слуша ваше команде, врло вероватно да клизате по површини велике баре", објаснио је Еден Тајрес, стручњак за моторна возила, у интервјуу за британски портал Експрес. Како бисте избегли ово непријатно искуство, важно је да будете изузетно фокусирани на вожњу и предвидите како ће се возило понашати, али и да имате добре гуме.
Добре гуме су кључне за безбедност
Адекватне сезонске гуме су предуслов за безбедну вожњу, али се мора водити рачуна и о томе да оне буду добро напумпане. Зато увек пратите обавештења на контролној табли и редовно проверавајте притисак на пумпи или код вулканизера. Чак иако су вам гуме у одличном стању, брзину кретања прилагодите условима на путу, као и степену концентрације - немојте возити брзо, нити када сте преморени, јер тако у опасност доводите не само себе, већ и друге учеснике у саобраћају.