Постоји уврежено мишљење да је вожња на малом броју обртаја добра: возачи верују да се на тај начин смањује потрошња горива, редукује емисија штетних гасова у атмосферу и чува мотор. Али, у стварности ова тактика не доноси ништа добро. Штавише, показала се као веома штетна по четвороточкаша, упозорили су експерти.
Због чега не треба возити на малом броју обртаја
При вожњи на малом броју обртаја мотор се отежано хлади, а флуиди који служе за подмазивање читавог система се не транспортују на адекватан начин. Ово може довести до прераног хабања компоненти мотора, које се одражавају и на његов животни век.
Посебно је штетно убрзавање из ниских обртаја: уколико треба да нагло додате гас требало би да претходно пребаците аутомобил у нижу брзину (како би се повећао број обртаја), па тек онда да додате гас, саветују стручњаци.
Изузетак је могуће направити у два случаја
Возити аутомобил на малом броју обртаја на узбрдици или када је он преоптерећен - пун путника или ствари које се превозе, такође је посебно штетно. У таквим околностима је много боље возити у нижим брзинама, тако да мотор ради на вишим обртајима, јер ће тако имати снаге да се избори са оптерећењем.
Једино када је сасвим у реду возити на обртајима који су нижи од "идеалних" вредности јесте када се вози у равни или низбрдо. Али и тада треба имати на уму да не треба ићи у крајност, јер се може догодити да некога треба обићи, за шта је ипак потребно додати гас.
Идеално је возити на овом броју обртаја
Возачи би, како би што више штедели аутомобил, требало пре свега да га "осећају". Шта то значи? Значи да би требало да по звуку препознају када се он "гуши", односно када је број обртаја исувише мали да би мотор правилно радио, као и да препознају када је време да се пребаци у већу брзину.
Овај осећај долази са временом, а док се не стекне, стручњаци саветују возачима да се придржавају препоручених вредности: пребацивање у већу брзину требало би да се код бензинаца врши на око 2.500 обртаја, а код дизелаша на 2.000. Наравно, уз опаску да ове вредности могу варирати од аутомобила до аутомобила.