Некада је летење авионом изгледало другачије: Ових 7 ствари су раније биле дозвољене у авионима

Комерцијални летови су доживели потпуну трансформацију у односу период 50-их и 60-их година прошлог века. Данас је летење авионом синоним за ригорозна правила и мере контроле, а некада... Некада је био синоним за комфор, уживање, па чак и добар провод.

Данашњи велики број путника, посебно припадника млађих генерација, летење авионом доживљава као посебан вид тортуре: на аеродром треба да се стигне много пре лета, седишта су скучена и немогуће седети дуже од пар сати, а о правој храни може само да се машта - већина авио-компанија служи само воду и евентуално неку грицкалицу или сендвич. У "Златно доба" све је било потпуно другачије и по мишљењу многих, много много боље.

Испраћај до самог улаза у авион

Данас се од оних који путују опраштамо (у најбољем случају) испред пасошке контроле. Пре неколико деценија овај, као ни многи други пунктови контроле уопште није постојао, а пријатељи и чланови породице могли су путника да прате све до степеница које воде са писте до врата авиона. 

Ограничења за унос течности нису постојала

Све до 2006. године авио-компаније нису имале никаква ограничења када је у питању уношење течности у кабину авиона. Безбедносне службе су ограничења увела због повећаног ризика од терористичких напада и од тада су она на снази у свим земљама света.

На лет се долазило 10 минута раније

Данас је на аеродром потребно доћи између 60 и 120 минута пред лет, како би се без журбе прошле све безбедносне контроле. Раније, у време када их није било, долазило се тек 10 минута пред лет, а карта и пасош су се показивали само једном и то на самом уласку у авион.

Мени као у ресторану

На самом почетку, комерцијални летови су били резервисани само за оне са дубоким џепом, али је и искуство летења због тога било на највишем могућем нивоу. Путници су могли да бирају шта ће јести током лета, а кувари су специјално за путнике припремали ребарца, плодове мора и друге деликатесе.

Пушење је било дозвољено

Знак "Забрањено пушење" је одувек постојао у авионима, али су га пилоти активирали само онда када летачко особље више није могло да ради због густог дима у кабини. Крајем 80-их забрана пушења постепено је ступала на снагу због ризика од пожара (иако се никада није десило да се авион запали због цигаре) и незадовољства непушача.

Као и неограничена конзумација алкохола

Раније је главни задатак летачког особља био да путници на лету уживају и да им он буде једна од најбољих успомена. Контрола безбедности била је мање важна. Зато се на лету увек служио алкохол, и то у неограниченим количинама, а путници су могли да се опусте и провеселе без бриге да ће их скинути са лета.

Могло је чак и да се спава

Почетком јула 1847. године први пут је полетео Boeing-377 Stratocruiser, авион који је на другом нивоу имао праве кревете на којима су путници могли да задремају током лета. Чак су и седишта на првом нивоу била много комфорнија и могла да се претворе у кревете само једним кликом.