"Мета" враћа давно укинуту функцију: Систем препознавања лица ће кориснике штитити од превара

У борби са преврантима и хакерима "Мета" не попушта, а један од њених последњих сабораца јесте давно заборављена фунцкија препознавања лица. Додуше, у новом руху - унапређена и потпуно аутоматизована.

Компанија "Мета", која стоји иза друштвених мрежа Инстаграм и Фејсбук, као и месинџера Воцап, одлучила је да поново имплементира технологију за препознавање лица. Иако је функција укинута пре три године јер су корисници имали веома негативно искуство са њом, сада се она враћа ради већег степена заштите.

Безбедност корисника је на првом месту

Систем за препознавање лица на Фејсбуку и Инстаграму ће служити за борбу против интернет превара и сајбер-криминала. У првом таласу тестирања систем ће детектовати лица чак 50 хиљада јавних личности чији би се лик могао неовлашћено користити у рекламним кампањама и различитим огласима који наводе на неки вид преваре.

"Овај процес се обавља у реалном времену и бржи је и много прецизнији од ручних прегледа од стране људи, тако да нам омогућава да брже применимо наше смернице за спровођење и да заштитимо људе у нашим апликацијама од превара и познатих личности", навео је Дејвид Арганович из компаније "Мета", а преноси "Гардијан".

Препознавање лица ће помоћи и у враћању изгубљеног корисничког налога

Осим за борбу са преварантима, функција препознавања лица моћи ће (у будућности) да се користи и за враћање изгубљеног корисничког налога. Другим речима, уколико корисник заборави креденцијале (назив налога и лозинку) за логовање на свој профил, систем ће на основу његовог лика омогућити враћање налога.

Ово посебно може бити корисно онима којима су хакери украли профил и у међувремену променили приступну шифру. "'Мета' ће користити ову технологију како би корисницима дала могућност да пошаљу видео запис са својим ликом ради повраћаја налога који су отели преваранти", наводи "Гардијан".

Да ли ће систем радити беспрекорно

Иако су у питању веома софистицирани алати који су комплетно аутоматизовани за откривање превара, стопроцентна заштита од злонамерних корисника ових друштвених мрежа није могућа. "То је игра бројева, преваранти су често веома упорни, па је могуће да ће неки од лажних огласа ипак проћи неопажено", навео је Арганович.

"Чак и ако систем буде успешан, преваранти ће вероватно прећи на друге тактике. И тако знамо да ћемо морати да наставимо да понављамо и правимо нове алате да бисмо напредовали у ономе што су следеће урадили", додао је он.