Челичне или алуминијумске - које су фелне боље за вожњу у зимским условима
Одабир фелни најчешће је питање естетике и финансијских могућности. Челичне фелне су, чињеница, нешто мање лепе, али су зато доста повољније, док алуминијумске возаче привлаче јер аутомобилу дају атрактивнији, спортски изглед. Ипак, стручњаци су мишљења да су за зимску вожњу (за нијансу) бољи избор фелне израђене од челика, а ево и због чега.
Зашто се челичне фелне препоручују за вожњу зими
Челичне фелне су неупоредиво издржљивије од алуминијумских, будући да су израђене од комбинације гвожђа и угљеника. Због свог хемијског састава, оне су робусније и мање осетљиве на изазовне спољашње услове, попут влаге, хладноће и различитих хемикалија којима се путеви посипају зими, а значи - и отпорније на корозију. Осим тога, челичне фелне имају и равнију површину, а значи да се у њима сакупља мања количина блата и снега, који могу отежавати вожњу и довести до проклизавања или проблема са достизањем оптималних перформанси у вожњи.
Како извући максимум из челичних фелни
За оне који се тешка срца одричу алуминијумских фелни због њиховог доприноса естетици постоји алтернатива - на челичне фелне можете намонтирати пластичне раткапне које имитирају алуминијумске фелне и тако постићи и вишу безбедност, али и задржати (иоле) атрактиван изглед четвороточкаша. Осим тога, поједини произвођачи алуминијумских фелни су у последњих неколико година модернизовали технологију њихове израде, додавши специфичну прашкасту заштиту која их штити од корозије и других ошћетења.
Алуминијумске фелне би ваљало оставити за топлије добра године
Највећи недостатак челичних фелни јесте њихов изглед и баш због тога велики број возача новијих аутомобила бира да чак и зими на колима задржи алуминијумске фелне. Ипак, мишљење стручњака по овом питању је јасно: алуминијумске фелне нису најбољи избор за зиму, преноси портал Лоџелс Аутопартс. Први и основни разлог јесте осетљивост алуминијума на со и склоност кородирању, а други, ништа мање важан, јесте тај што оштећења на фелнама могу довести и до смањења притиска у гумама, а самим тим и до губитка контроле над возилом при већим брзинама.