Постоји уврежено мишљење да је за четвороточкаша најбоље пустити га да ради у месту пре него што се заправо крене, како би достигао радну температуру и испоручио најбоље перформансе вожње. Ово јесте тачно, али само донекле.
Одакле потиче прича о загревању аутомобила пре вожње
Старији аутомобили су имали далеко простије моторне системе и власницима таквих аутомобила се препоручивало да возило оставе да ради у месту 10-ак, 15 минута, будући да је мотору било потребно време да се добро подмаже уљем. У супротном, долазило је до хабања елемената система и бржег кварења мотора.
Данашњи аутомобили имају врло софистициране системе који се подмазују за јако кратко време: довољно им је тек 20 до 30 секунди да моторно уље проструји, а мотор буде комплетно подмазаан и спреман за вожњу. Дакле, савременим четвороточкашима уопште није потребно загревање пре вожње.
Довољан је и један минут, све преко тога је сувишно
Како наводе стручњаци за аутомобиле из компаније Конзјумер Рипортс, савремена возила се могу возити већ минут након стартовања мотора. Све преко тога је беспотребно трошење времена и горива, а уједно је штетно и по околину, будући да и током рада у месту возило емитује издувне гасове.
Осим тога, многи возачи верују да ће се, ако оставе аутомобил да ради у леру, и кабина брже загрејати, а вожња бити угоднија. Међутим, ово је мит. Како би се загрејао радећи у месту, мотору је потребно између 15 и 20 минута. Са друге стране, ту исту температуру мотор ће достићи након само пар минута вожње.
Искључите климу, укључите грејаче седишта
Ако баш не волите да се возите у хладном аутомобилу, током тог једног минута колико ћете га пустити да ради у месту, обавезно искључите климу и вентилацију. Тако ће се мотор за нијансу брже загрејати, јер топао ваздух неће излазити из система, а када их укључите у кабину ће ући већа количина топлог ваздуха.
Уједно, како бисте у кабини у што краћем року дигли температуру, можете укључити и грејаче седишта. Ипак, са њима будите опрезни: дуго седење на загрејаном седишту може код мушкараца проузроковати проблеме са простатом и жлездама у гениталном пределу, док код жена може изазвати различите упалне процесе.