Мирис преваре: Вештачка интелигенција сада може да "намирише" лажне патике

Лажно брендирану обућу и одећу у модној индустрији углавном препознајемо по неправилним детаљима у изгледу и квалитету материјала, али изгледа да је сада довољно да програм вештачке интелигенције "помирише" патику и закључи да ли је лажњак или оригинал. Како ради овај "нос" технологије?

Лажне верзије комада светски познатих модних брендова се све више производе, али они нису безбедни за људе и животну средину. Да би се борили против овог проблема, а и експериментисали у ком правцу вештачка интелигенција може да се развија, тим истраживача компаније "Осмо" је одлучио да АИ систему подари "нос", којим може да препозна да ли је одређена патика оригинал или лажњак.

Захваљујући дигиталном систему за препознавање одређених молекула који чине одређен мирис, "Осмо" технологија је вештачкој интелигенцији заиста подарила чуло мириса. У овом процесу се користе АИ сензори за идентификацију специфичних профила мириса, који се затим могу поредити са мирисом оригиналних патика.

За разлику од већине мекане робе и одеће, ципеле су направљене од разних хемијски третираних материјала, лепкова и других компоненти које одају препознатљиве мирисе. Људски аутентификатори већ годинама миришу патике да би уочили које су лажне, заједно уз посматрање физичких карактеристика. Међутим, постоје одређене молекуларне нијансе које људски нос једноставно не може да дешифрује и зато је развијен овај дигитални систем.

У првом тесту је компанија радила са неименованим, али добро познатим продавцем половних патика. АИ систем је анализирао 10 правих и 10 лажних, а закључено је да су сензори у 95 одсто случајева погодили која је оригинал, а која не.

Прво, систему су потребне бројне количине оригиналног производа да би модел научио да препозна прави профил мириса. Затим, патике се могу причврстити до сензора или се сензор може убацити кроз кутију за ципеле да би се извршила анализа.

Иако су резултати импресивни, ова технологија захтева значајне контролне узорке оригиналног производа, како би се тачно нањушили фалсификовани производи. То значи да метода можда није најефикаснија за ретке моделе патика, са само неколико доступних узорака.

Ипак, нова технологија је и даље драгоцена помоћ за аутентификацију, у комбинацији са људским расуђивањем заснованим на визуелним информацијама, према порталу "Бизнис оф фешн". Ако се комбинација људског и АИ препознавања удруже, истраживачи верују да чак ни најбоље креирани лажњаци неће моћи да прођу непримећени.  

Зашто је важно препознати лажне производе

Осим новчане штете, лажни производи често представљају ризик по здравље, безбедност и животну средину. Постоје бројни случајеви у којима су људи добили здравствене проблеме након употребе лажне или неквалитетне робе, посебно ако су то фармацеутски/прехрамбени производи, козметика, играчке...

Поред тога, постоје ризици по животну средину у производњи, употреби и одлагању ових артикала који су направљени од јаких хемикалија и тешких метала. Дакле, осим брендова којима ово може угрозити репутацију, потрошачи су ти који су директно погођени опасностима које вребају из лажне и нерегулисане робе.

За разлику од производа званичних брендова и компанија, који морају да испуне безбедносне стандарде да би продавали производе, фалсификатори не размишљају о безбедности. На крају, производња фалсификата често укључује радну експлоатацију, принуду и корупцију различитих врста, тако да сви наведени проблеми значе да друштво у целини плаћа високу цену за јефтину робу.