Неодољиве грицкалице нам праве друштво кад гледамо филм, разговарамо са пријатељима или једноставно су ту да премостимо до главног оброка. Али које најрадије бирамо - узимамо ли оне слане или ипак слаткише ништа не може да замени? Овим питањем су се бавили и научници, те су испитали људе из Кине, Немачке, Мексика и Сједињених Америчких Држава о њиховом избору грицкалица, као и о њиховим особинама.
У све четири земље, људи који више воле слатко имају тенденцију да буду пријатнији, показала је анализа. Ови резултати могу објаснити зашто имамо обичај да описујемо пријатне људе као "слатке", наводи научни тим са Гетисбург колеџа.
"Повезаност између љубазности и склоности ка слатком укусу поклапа се са терминима који се понекад користе за описивање љубазних и драгих особа, као и оних које волимо у неким културама (нпр. 'сладак', 'слаткиш' или 'мед')", описали су истраживачи. Претходне студије јесу откриле везу између преференције за слатком храном и пријатности. Међутим, до сада није било јасно да ли ова веза важи у различитим културама.
"Иако су студије показале ову повезаност, ранија истраживања су се углавном фокусирала само на узорке из Америке. Такође, ова веза може, али и не мора постојати у одређеним култура", каже научник Брајан Мајер и његов тим у истраживању објављеном у Journal of Research in Personality.
Како је текло истраживање
Тим је ангажовао укупно 1.629 учесника из Кине, Немачке, Мексика и Америке. На почетку, учесници су попунили анкету како би се проценио њихов ниво особина из групе "Великих пет" - отвореност, савесност, пријатност, екстраверзија и неуротицизам. Након тога, давали су оцену на скали од 1 до 6 за слаткише, односно бомбоне, карамелу, чоколадну торту, мед, сладолед, јаворов сируп, крушке, грожђице, јагоде и шећер. Учесници су такође оценили и своје склоности ка слаткој, киселој, сланој, горкој и љутој храни.
Резултати су открили да је, код учесника из све четири земље, љубазност била значајно и позитивно повезана са склоношћу ка слатком укусу.
"Конзумирање слаткиша је универзално пријатно искуство у много већој мери него кад су у питању други укуси", кажу истраживачи, а преноси Дејли мејл.