Како су настали најпознатији брендови: Твитер, Луј Витон

Од интеркомпанијског сервиса за комуникацију међу запосленима - до друштвене мреже са преко 238 милиона корисника, од идеје како зарадити за кирију - до платформе која се свуда у свету користи за изнајмљивање некретнина. Колико су заправо иновативне идеје способне да промене живот својим креаторима, али и милионима људи широм света?

Кревет на надувавање и доручак - Ер-Би-ен-Би ("AirBnB")

Да добра идеја и предузетнички дух могу донети успех и новац о каквом нисмо ни могли сањати - доказ су два цимера из америчког града Сан Франциска. Наиме, будући да је кирија за стан који су изнајмљивали била скупа, а да се баш у том периоду у Сан Франциску одржавала Конференција америчког индустријског дизајна и сви хотели били крцати, млади Брајан Чески и Џо Гебиа дошли су на идеју да у свом стану учесницима конференције изнајме три кревета на надувавање и ујутру им сервирају доручак. Касније је та идеја преточена у стварање онлајн платформе за резервисање краткорочног смештаја Ер-Би-ен-Би ("AirBnB"), чији је пун назив  ЕрБЕд енд Брекфаст ("AirBed & Breakfast") - Кревет на надувавање и доручак.

Бољи Ферари од Ферарија - "Ламборгини"

Херој ове причице је Ферућо Ламборгини, који се испрва бавио производњом трактора, који је имао једну једину идеју –- да направи "Ферари бољи од Ферарија". Али због чега? Када је на продаји трактора зарадио читаво богатство, Феруће је купио свој први спортски ауто - Ферари, и силно се разочарао: квачило на Ферарију било је исто какво је користио на својим тракторима! Ово га је мотивисало да 1963. године, оснује своју фабрику за производњу својих сопствених спортских аутомобила, "Utomobili Feruccio Lamborghini S.p.A." недалеко од фабрике Енца Ферарија и позвао бивши Енцови инжењерe да за њега раде и тиме покренуо многогодишњи рат два највећа произвођача спортских аутомобила. Још једна занимљивост је та да сам лого Ламборгинија осликава управо борилачки дух и жељу за победом.

Пљоснати сандуци светски познатог бренда – Луј Витон

Иза данас светски познатог луксузног бренда крије се не тако гламурозна, али задивљујућа историја: са само четрнаест година Луј Витон (по коме је касније и сам бренд добио име) препешачио је пут од 400 километара, колико има од његовог родног места Лон де Соње до Париза, како би "покупио занат" израде сандука, будући да је у то време своју експанзију доживела железница и путовања возом. За седамнаест година, Луј не само да је усавршио израду сандука, већ је креирао и револуционарне пљоснате сандуке (кофере) који су могли да се слажу једни на друге, зарад уштеде простора. Услуге његове трговачке радње почели су користити чланови француске елите, па чак и супруга Наполеона III, Јевгенија, а касније и читав свет.

Шта радиш сада? Твитер

Друштвена мрежа, која данас броји преко 238 милиона активних корисника, испрва се користила унутар једне компаније, за комуникацију међу њеним запосленима, да би они кратко могли одговорити на питање "Шта радиш сада?". Радећи у овој компанији, Џеј Дорси, осмислио је сервис за размену кратким порукама са колегама, а идеја је била у томе да се кратке поруке на Твитеру (такозвани твитови) приказују на страници корисника и били доступни његовим пратиоцима. По истом принципу ова платформа ради и данас, уз незнатне измене - некада је лимит карактера био 140, док је данас 280. Иначе, када је настала, ова друштвена мрежа звала се "Twttr", а свој рођендан прославља 21. марта, по дану када је Дорси 2006. године објавио свој први твит: "Just setting up my twttr" - "Само подешавам свој први твит".