Магазин

Како ТикТок мења путовања - на боље и на горе

Друштвена платформа ТикТок мења начин на који гледамо путовања - у фокусу су често мање познате дестинације, летови "лоу кост" компанија, као и туризам предвиђен само за куповину. Јасно је да је мрежа постала важан извор информација и инспирације када је у питању истраживање света - и ако то све има своје предности, такође има и мане.
Како ТикТок мења путовања - на боље и на горе© Vanessa Garcia/pexels

Путници сигурно користе ТикТок како би пронашли корисне информације везане за путовања - од савета за паковање, до мање познатих, а опет атрактивних дестинација. Чињеница је да ова мрежа може бити корисна, али је и извор контроверзи, јер често се на профилима објављују тајна места која потом постају преплављена туристима, а понекад се промовишу и неетичке активности.

Трендови који су владали у последње време

Постојало је много њих од бизарних до корисних - ипак протеклих година незаобилазан је био raw-dogging, што значи да се проводе дуги летови без било каквог забавног садржаја, као и grocery store tourism, пракса истраживања производа у страним супермаркетима. Примећено је и велико интересовање за travel dupes, који подразумева замену познатих дестинација јефтинијим, пише Нешнал џиографик.

Који су недостаци

ТикТок привлачи широк спектар креатора садржаја чији снимци могу бити непроцењиви за путнике, али такође имају потенцијал да наносе штету, понекад привлачећи хиљаде посетилаца на места која немају инфраструктуру прилагођену за тако нешто. Такође, понекад су и неетички на шта су многи упозоравали, а посебно се истакао случај на који је пажљу скренула др Натара Лос, ветеринарка. Када је посетила Маурицијус каже да је била "запањена бројем чамаца који продају туре за пливање са делфинима", пракса која је илегална на Маурицијусу, али се она масовно приказује на ТикТоку.

Како путници користе ову популарну мрежу

Више од 70 одсто европских корисника TикТока изјављује да су спремни да резервишу одмор на основу препорука које су видели на платформи. Такође, више од 60 одсто припадника генерације Зед у Америци користи ТикТок као претраживач, истиче се у истраживању компаније Adobe. Уношење термина као што је top things to do in Paris доводи до бескрајних видео снимака, рангираних по популарности, а алгоритам ће се прилагодити нашим интересовањима при следећем померању. ТикТок такође фокусира пажњу на геолокацију, тако да ће нам пружити садржај заснован на дестинацији како се крећемо.

Има велики раст у дигиталном свету

ТикТок је релативно нова платформа у поређењу са Јутјубом и Инстаграмом, лансиран је 2016. године и од тада је достигао више од милијарду активних корисника месечно. Његов картки и брзи формат - лако дељиви снимци постали су посебно популарни међу млађим људима, при чему 70 одсто његових корисника има мање од 34 године. Према подацима, ова апликација је забележила 410 одсто већи број прегледа садржаја о путовањима од 2021. године.

На боље или на горе, јасно је да платформа има огроман утицај на путовања, посебно међу млађим генерацијама - и неће нестати ускоро.

image