Шефови који имају честе промене расположења су гори од оних који су увек строги, сугеришу стручњаци

Константан стрес који поједини запослени доживљавају од својих руководилаца је окидач за лоше ментално здравље и нижу продуктивност на послу. Али, постоји и нешто много горе од тога, а то су руководиоци који непрестано мењају расположење и приступ запосленима.

Имати строгог, напорног руководиоца је тешко, али је још теже имати руководиоца који из дана у дан мења расположење и дан након што "пукне" покушава да се искупи, показала су најновија истраживања научника. Њихова непредвидивост у погледу расположења један је од највећих окидача стреса код запослених, која лако може довести до бурнаута, а самим тим и пада продуктивности.

Доктор Џекил и мистер Хајд руководиоци - пошаст која узима данак

Такозвани Доктор Џекил и мистер Хајд руководиоци, који покушавају да се за своје неадекватно, некада и непрофесионално понашање које се граничи са мобингом искупе запосленима тако што ће се дан касније понашати пријатељски и благонаклоно, наносе својим подређенима много више штете него они који су непрестано строги, па чак и "непријатељски" настројени према њима.

"Организације теже као томе да интервенишу када су руководиоци организационих делова константно негативно настројени према својим запосленим, док су истовремено толерантни према онима који тек с времена на време покажу своју агресивну страну. Ипак, наша студија показала је да је повремен лош однос према запосленима од стране њихових руководилаца окидач за већу количину токсичности", навео је водећи аутор студије, доктор Хаојинг Су.

Лоши по целу компанију, не само своје запослене

Овакав негативан ефекат на психу запослених није ограничен само на организациони део у коме раде запослени који су жртве неадекватног руководиоца, већ је распрострањен широм читаве компаније, упозоравају стручњаци. Запослени који са стране посматрају овакво понашање појединих менаџера и сами доживљавају појачан ниво стреса због неодређености и несигурности у руководећи кадар организације.

"Искупљивање за неетичко, неадекватно понашање не брише магично штету које је нанело такво понашање дан или два раније, већ само чини да ствари изгледају још горе него што заправо јесу", навео је стручњак. "Запослени код оваквих руководилаца постају рањивији и непрестано су у стрепњи када ће се њихов шеф преобратити из доброг у лошег, што их емоционално исцрпљује, деморалише и чини практично неспособним за обављање посла", појаснио је Су.