Било да је у питању службено путовање или бег из града за викенд, смештај игра важну улогу у комплетном доживљају. Ипак, неки домаћини који своје смештајне јединице оглашавају путем популарних платформи, често не мисле на госте и њихов комфор, већ само на то како да зараде што више, па се служе разним тактикама и триковима за привлачење гостију.
Срећом, искусни путници су, за године и године путовања и букирања смештаја, све те трикове домаћина научили, и сада мање искусним путницима дају савете како да на преваре на платформама не наседну и на шта тачно да обрате пажњу приликом резервације. Ових 5 ствари су најважније и могу вам сачувати не само новац, већ и време и нерве.
Слика не говори увек више од 1.000 речи
Фотографисањем простора из одређеног угла може се створити илузија пространости и доброг осветљења, чак и када је у питању апартман од само 20-ак квадратних метара. "Када гледате фотографије смештаја обратите пажњу на намештај - да ли је можда превише издужен или је можда огледало ствара осећај пространости", навела је Тами Бар. Сликање простора у широкоугаоном, панорамском режиму је само једна од тактика домаћина.
Рејтинг смештаја је јако важан
"Из мог искуства, резервисање смештаја који има мање од 4,5 звездица може бити потенцијално јако ризично, нарочито уколико путујете на дужи временски период", упозорила је Бар, експерт за путовања. Још је ризичније букирати смештаје који немају ни једну оцену гостију. У том случају добро би било претражити тог домаћина на платформи и информисати се о другим смештајима које он евентуално издаје, па погледати њихове оцене. Или, на крају крајева, потражити тај исти смештај на Гуглу.
Важно је и колико су старе рецензије гостију
Ако су резенције гостију старије од 2 године, то такође може бити "црвена заставица", упозоравају искусни путници. Било да је у питању краће или дуже одседање у смештају, важно је да он буде комфоран, чист и у складу са свим савременим нормама (како безбедносним, тако и технолошким). "Рецензије старије од 2 године могу указивати на то да смештај дуго није издаван, што потенцијално може значити и да није одржаван у међувремену, или да не задовољава основне функционалности", појаснила је Бер.
Комуникација са домаћином може открити доста тога
Пре резервисања смештаја увек је добро ступити у контакт са домаћином (најбоље путем платформе или мејла, како би остао писани траг) и додатно проверити да ли су све наведене информације о смештају актуелне: да ли Wi-Fi функционише, да ли паркинг доступан ако је тако назначено, да ли у смештају постоји фен, апарат за кафу и слично. Осим тога, начин комуникације са домаћином вам може открити и да ли је у питању нека превара или вам открити неке детаље који ће бити одлучујући фактор приликом резервисања.
Обавезно прочитајте рецензије гостију и одговор домаћина
Последње и најважније од свега јесте да прочитате коментаре гостију о смештају и одговоре домаћина на њих. "Не постоји већи знак упозорења од некултурних одговора домаћина на негативне рецензије гостију и и јавног непоштовања гостију", навела је Бер. Начин на који домаћин смаштаја одговара на рецензије које су гости оставили на платформи вам може отворити очи и поштедети вас непријатности приликом резервисања, а касније и боравка у смештају.