Пет ствари које одмах откривају да сте дошли у лош ресторан
Одлазак у ресторан је право уживање - једете укусно јело заједно са пријатељима, породицом или партнером, а не морате да кувате ни чистите. Али нажалост, овакав излазак лако може покварити лош оброк и место. Иако не постоји гаранција да ће искуство бити добро или лоше, можете обратити пажњу на следеће ствари пре него што донесете одлуку да ли би требало да наручите:
Ресторан треба да има тему - али не превише
Многи ресторани имају посебну тему, која углавном одражава јела која се служе. Ако је мексички ресторан, ту ће бити декорације попут сомбрера, а ако је италијански, вероватно ћете угледати фотографије Рима... Ово је сасвим у реду, али проблем настаје када се у ресторану налази више тема одједном.
На пример, ресторан који има неколико слика Италије, али негде се провлаче и наутичке теме, па се одједном појаве фигурице које изгледају као да су стигле из Африке - то само говори да они који воде ресторан нису јасно одлучили његов карактер. Ово може рећи да нису професионални, да место не схватају озбиљно и да искуство вероватно неће бити идеално.
Јеловник је дугачак, лепљив и непрегледан
Када су јеловници у питању, искусни гурмани и професионалци у свету кулинарства ће се сложити са реченицом: Мање је више. Ако ресторан има мени од 10 страница и обухвата различите кухиње света, од италијанске, преко индијске па до кинеске, то не значи да су кувари усавршили сва јела, него је већа вероватноћа да нису усавршили ниједно.
Ово такође може рећи много тогао свежини и безбедности хране. Ако има велики број јела, шта мислите - када је неко последњи пут наручио исто што и ви? Колико дуго те намирнице стоје нетакнуте?
Поред тога, чак иако изглед ресторана није лош, добро је да обратите пажњу и на стање јеловника: Ако ресторан гостима даје поцепане, похабане или прљаве јеловнике, то вам говори да конобари нису имали адекватну обуку јер не виде проблем са давањем таквих јеловника, као и да менаџер не обраћа пажњу на детаље.
Инфлуенсери су једини маркетинг
У случају да желите да одете у нови ресторан, а једине објаве које видите о њему су од стране плаћених инфлуенсера, можда је боље два пута да размислите. Иако ово није увек знак да је ресторан лош, ако нигде нисте чули за њега и не можете да нађете позитивне реценције, то може бити упозорење. Уосталом, квалитетни ресторани не морају да се ослањају на инфлуенсере када желе да привуку госте.
Локал је запуштен изнутра и споља
Свако зна барем један ресторан који можда не изгледа отмено нити ново, али служи добру храну. Међутим, ово је реткост и требало би да озбиљно схватите стање објакта у који улазите.
Ако се у близини ресторана налазе отворени контејнери, на земљи су смеће и опушци, паркинг је неуредан, фасада оронула, то може бти "црвена заставица". Иако спољашњи изглед не мора да гарантује квалитет јела, одлазак у ресторан мора да је пријатно искуство која буди сва чула на позитиван начин - што се сигурно не дешава када прво угледате ђубре и боју која се љушти са зидова.
Прљави прозори и врата су такође знак да ресторан није фокусиран на хигијену и то се може пренети на просторе у којима се припрема ваша храна. Исто важи и за стање тоалета, а осим тога, ту су и детаљи који могу открити да хигијена није приоритет, попут увенулих биљака, прашине у ћошковима, неочишћених подова, столова на којим су остале мрве хране од претходних гостију...
Ни гости ни особље нису добро расположени
Вероватно највећи знак квалитета ресторана су реакције људи око вас. Разумљиво је да особље не може увек да буде претерано позитивно ако је гужва велика и када има много посла, али важно је да је пристојно, да ваше наруџбине и захтеве пажљиво слуша, да не делује незаинтересовано... Међутим, ако особље делује као да једва чека да оде кући, чак и када није велике гужва, то може бити знак да нећете бити квалитетно услужени.
На крају, ту су и други гости. Ако нико очигледно не ужива у јелу, ако више од једног пута чујете да се неко пожалио на оброк, да му нешто недостаје, да му сто није био чист или да је добио нешто што није хтео, да чека више од сат времена... Можда је најбоље да потражите друго место.