Ови знакови указују да се одлично носимо са својим емоцијама
Емоционална интелигенција утиче на способност људи да се саморегулишу, омогућава људима да ефикасно разумеју и утичу на емоције других, што им доста помаже у изградњи односа. Људи који су емоционално интелигентни подносе критику без порицања, кривице, изговора или анксиозности, умеју добро да слушају саговорника и знају да се извине када треба.
Једно од обележија ове интелигенције је самосвест која подразумева дубоко разумевање онога што нас љути, радује, досађује и занима. То такође значи да можемо да проценимо себе и наше грешке са великом искреношћу и јасноћом. Дакле, када људи са развијеном емоционалном интелигенцијом направе грешку и буду критиковани због тога, то их не одводи у неко емоционално незадовољство.
За њих је то једноставно чињеница коју треба приметити, анализирати и исправити. Треба напоменути да такве особе не реагују на критике на исти начин. Неке су емпатичније и одмах се питају 'Зашто ме та особа критиковала?', јер покушавају да разумеју што та критика значи, други се понашају аналитички... Без обзира на природу њихове реакције, људи са развијеном емоционалном интелигенцијом не поричу критику, не окривљују друге, не траже изговоре.
Они су отвореног ума
Висок ниво самосвести омогућава људима да слушају ситуацију без реаговања на осуду. Они не одбацују аутоматски идеје само зато што се разликују од њихових, па их то чини популарном особом када постоје проблеми, изазови. Нећете их наћи како ћаскају по цео дан или толеришу негативне личности, али имају способност да помогну људима да брзо исправе ствари.
Слушају пажљиво
Слушање неког захтева развијену структуру која раздваја чињенице од интерпретација, реакција и циљева. Такође, особе које имају развијену ову интелигенцији могу идентификовати емоције које онемогућавају њихову способност слушања.
Искрени су
Емоционална интелигенција захтева и препознавање емоција код других, али то не значи да беже од тога да кажу истину или да употребљавају трикове како би покушали да ублаже ударац оштре повратне информације.
Знају да кажу извини кад погреше
Не улажу драгоцено време покушавајући да докажу да су у праву када схвате да то нису. Уместо да траже изговоре, они нуде једноставно, искрено извињење које им омогућава да се брзо врате на прави пут, пише Форбс.