Које апликације сакупљају највише личних података, а које најмање

Податке о личности корисника од просечне мобилне апликације откупи чак 10 различитих купаца, показало је истраживање Оксфорд Универзитета. Од друштвених мрежа па до апликација за наручивање хране - које прикупљају највише информација о нама, а које најмање?

Када инсталирате бесплатну апликацију са официјелне продавнице, власници те апликације од вас добијају неке ваше податке, које касније продају трећим лицима, обично маркетиншким агенцијама. Управо тако они и остварују приходе, опстају на тржишту и унапређују апликације које нуде корисницима. Неке апликације прикупљају више, неке мање података, а ево које су најпохлепније, а које најскромније у томе.

Ове апликације прикупљају највише података

Међу апликацијама које прикупљају највише података свакако су друштвене мреже. У овој категорији доминирају платформе које су у власништву "Мете" - Фејсбук, Инстаграм и Фејсбук Месинџер. Други вид апликација које су "гладне" личних информација о кориснику су различити програми за наручивање и достављање хране, показало је истраживање портала Сурфшарк.

На трећем месту су платформе за онлајн шопинг, док су на четвртом (очекивано) - апликације за онлајн упознавање. Велику количину личних података прикупљају и различите банкарске платформе, као и програми за електронску куповину авионских карата, а нешто мање календари за праћење менструалног циклуса. 

И друштвене мреже и апликације за наручивање хране у просеку од корисника прикупљају чак 20 врста личних података, од укупно 32 типа. Платформе за онлајн шопинг обично сакупе око 18 различитих података о нама, док апликације за упознавање "само" 16. Платни системи приликом креирања налога прикупе у просеку 15 података.

Најмање личних података сакупљају ове категорије апликација 

Међу апликацијама које сакупљају најмање персоналних података о корисницима нашли су се мање популарни интернет претраживачи, апликације за уређење фотографија, као и апликације намењене за децу. Сервиси за размену електронске поште такође спадају међу програме који су доста скромни када је реч о сакупљању података о нама, као и апликације за временску прогнозу.

У просеку, браузери и програми за уређење слика прикупе тек 6 различитих видова информација о корисницима, док се апликације намењене најмлађим корисницима ограниче на 8 типова података о нама. Програми за слање мејлова приликом регистрације и коришћења у просеку сакупе 9 врста личних података, колико прикупи и једна апликација за праћење временске прогнозе.

Оно што корисници често забораве јесте да апликације најчешће прикупљају оне податке које им они омогуће. Уколико нисте сигурни које податке која апликација прикупља, увек тај податак можете потражити на сајту њеног произвођача (али водите рачуна да приступите званичном сајту, а не неком лажном), као и у информацијама о апликацији на официјелној продавници.