Јутјуб ће ускоро моћи да препозна АИ клонове јавних личности: Борба са дипфејк садржајем све љућа

Број превара уз помоћ садржаја који је генерисан уз помоћ неког од АИ алата је алармантан, а након Гугла, који је крајем октобра најавио нови систем препознавања таквих материјала, сада ће се тим проблемом позабавити и Јутјуб. И то већ од почетка наредне године.

Борба са дипфејк видео снимцима постаје све љућа, будући да се садржај креиран уз помоћ вештачке интелигенције у последње време све више шири друштвеним мрежама и стриминг платформама. Подсећања ради, крајем маја месеца текуће године је холивудска глумица Скарлет Јохансон негодовала јер је ОпенАИ креирао глас који личи на њен.

Са проблемом се, наравно, сусрео и Јутјуб, платформа на којој милиони корисника имају налоге, који је, рекло би се, за релативно кратко време нашао начин да му стане на пут. Колико ће бити успешна његова борба са дипфејк садржајем остаје да видимо, али је једно сигурно - платформа се у коштац са ситуацијом ухватила крајње озбиљно. 

Јутјуб у борби са АИ садржајем 

Нова технологија, која би убудуће могла да препознаје дипфејк садржај у коме се користе ликови јавних личности, развијена је од стране Јутјуб платформе и једне агенције за проналажење талентованих креатора на интернет просторима. Инструмент назван "технологија управљања сличношћу" требало би да почне да се тестира већ почетком наредне године, преноси The Verge.

Захваљујући њој Јутјуб ће моћи да проналази садржај који је генерисан уз помоћ неког од алата са вештачком интелигенцијом и који користи лик или глас неке звезде са политичке, шоу бизнис или инфлуенсерске сцене. Након откривања таквог садржаја платформа ће аутоматски послати упит личности чији је идентитет украден, како би се видео обрисао, а особа заштитила од малверзација.

Технологију ће у будућности моћи да користе и други корисници

Како би ова технологија функционисала, коришћена је велика база агенције која је била укључена у њен развој, а која садржи дигиталне копије клијената, односно слике и снимке њихових лица, тела, као и снимке гласа. Представници Јутјуба су навели да би убудуће "технологију управљања сличношћу" могли користити и други корисници, а све са циљем боље заштите интелектуалне својине. 

До сада је Јутјуб користио технологију Контент АјДи, која је помагала да се идентификује садржај који нарушава ауторска права и исти адекватно обележи. Нови инструмент требало би да дода још један степен заштите и јавне личности осигура (макар делимично) од злоупотребе њиховог лика и дела.