Током 2022. године чак 70 посто запослених је планирало да промени посао, резултат је истраживања сајта за потрагу послова "Го римоут". Овај висок проценат ипак је у супротности са реалношћу, с обзиром да многима овакве промене у пословном животу не делују лако изводљиво. Напуштањем посла, након неколико година у компанији, осим напуштања корпоративне културе, напуштају се и ситне (али не и мање важне) навике које је особа имала - од тога са ким и где пије кафу на паузи, до локалних радњи које је посећивала и улица којима је годинама ишла. Често се са колегама проведе више времена него са породицом, па је напуштање посла и са овог аспекта стресно, јер се каже "збогом" људима са којима се створила блиска веза и пријатељство.
Уколико је особа прерасла своју пословну улогу, жели ново искуство, то је одличан разлог да се промени посао. Ако компанија не може да омогући напредовање, ово је разлог више да се посао потражи на неком другом месту.
Потрага за боље плаћеним послом је најпопуларнији разлог мењања послова. Запослени некада зарађују много мање него што позиција и дужности које је прате, вреде. Чак 39 посто људи размишља да промени посао из овог разлога.
Разлози за промену многу бити разни, а мађу њима су и следећи:
- Осећај стагнације и потрага за новим изазовима, како би се проширили знања
- Жеље за напредком у каријери
- Међуљудски проблем који није могуће превазићи. У овом случају би претходно требало консултовати менаџмент, посебно одељење људских ресурса за помоћ
Још једна честа ситуација у пословном свету је продаја компаније некој другој, ребрендирање или чак промена пословања. У таквим ситуацијама, када нов менаџмент одлучује ко остаје а ко ће напустити компанију, запосленима могу бити понуђене нове улоге. Већина запослених ће променом посла покушати да избегне долазак у неизвесну ситуацију коју ова промена намеће.
За оне који се из неког разлога одлуче да напусте своје радно место и пословну срећу потраже у другом окружењу, постоје добре стране:
1. Повећавају се пословне способности
Често се приликом преласка у нову компанију морају обновити нека стара знања или вештине, али се уче и нове. "Радићете са новим менаџерем који ће вам представити нове изазове и како да радите са њима", каже тренер за тражење послова Џоан Михл. Други разлог због кога би требало мењати посао на сваких пар година, је ширење знања који ће особу позиционирати боље на пословном тржишту. Дугогодишњи рад на једном радном месту, временом постаје механички, што значи да вештине постају ригидније, а свеже идеје не долазе. Промена компанија на свакe 2 до 3 године омогућава да се преузме контрола над послом, пројектима и да се у складу са тим проширују и вештине.
2. Могућност преговaрања
Биће лакше преговарати о износу плате, јер се кроз упознавање тржиште рада упозаје и распон плата који прати одређено занимање. Већина људи остаје дуго на једном радном месту, јер мисли да су веће шансе да у будућности добију унапређење у оквиру своје компаније за коју раде годинама, међутим ово се дешава код само 7 посто запослених. Уколико је извесно да се очекивано унапређење неће догодити у компанији у којој је особа већ запослена, већа је вероватноћа да ће се преговорима о условима и новој позицији, то остварити у новој.
3. Боље познавање нових технологијама и послова
Променом послова, запослени истражују различите области пословања у жељи за бољим радним местом у одговарајућој фирми. Оваква промена омогућава бољи увид у нове пословне улоге и способности, а што ће побољшати пословну биографију. Технологија брзо напредује, па би требало бити у складу са новитетима.
4. Проналази се боље радно место на дужи период
Око 70 посто запослених се не осећа се повезаним са својом компанијом и не даје најбоље од себе на послу, резултат је "Галуповог" истраживања. Запослени често дају отказ јер им је посао досадио. Како се не би дошло у ситуацију да досада "обоји" пословне дане, мењање послова и искуство које се овим мењањем добија, помажу да се касније пронађе одговарајући посао на дужи временски период.
5. Шири се мрежа контаката
Више од половине послова на тржишту пролази преко "скривеног тржишта рада". Овај термин означава послове који нису оглашени или за које се није поставио оглас онлајн, већ су се отворена места попуњавала у оквиру пословних познанстава. При честом мењању послова, шири се круг пословних познаника којима се може обратити, а ако се појави нова пословна прилика, људи међусобно знају кога могу да позову. Сваки посао је потенцијална шанса за ширење личне мреже контаката - ментори, колеге, запослени чине ову мрежу људи.