Топло, али јако небезбедно: Зашто треба скинути јакну када сте за воланом
Како су дани постали хладнији, тако су и лагане јакне, кишне кабанице и дуксерице замениле дебеле перјане јакне, бунде и масивни капути. Иако у њима заиста јесте много топлије, како напољу, тако и у колима, стручњаци за безбедност у саобраћају апелују да се приликом седања за волан оне обавезно скину. Разлога за то има неколико, и сви угрожавају безбедност возача, путника и других учесника у саобраћају.
Дејство сигурносног појаса је смањено када седимо у јакни
"Ако на себи имате дебелу јакну или капут током вожње и деси се нека екстремна ситуација, јакна ће, пошто је дебела, створити простор између вас и сигурносног појаса", наводи стручњак Трејси Нобл. Иако ово не звучи као некакав проблем, у стварности је то исто као и да појас којим сте везани није у потпуности фукнционалан, преноси СИ-Би-Ес Њуз.
"Сигурносни појасеви којима смо везани током вожње требало би да савршено приањају телу, како би ублажили последице незгоде и заштитиле тело од ударца. Исто важи и за малишане који седе у дечјим седиштима: Нобл препоручује да у колима они такође седе без јакне, како капуљача не би направила проблем приликом активације појаса, а ни изазивала нелагоду током вожње.
Ограничена је и покретљивост, капуљача такође прави проблем
Осим што умањује степен заштите онемогућавајући правилно функционисање појасева, кабаста јакна умногоме омета и управљање аутомобилом. Рукави јакне могу возачу сметати да окреће волан или мења брзине, док капуљача може ометати праћење других учесника у саобраћаји у ретровизорима и смањити фокусираност на вожњу.
Уколико је напољу, а самим тим и у кабини исувише хладно да бисте одмах по уласку скинули јакну, аутомобил можете пустити да који минут ради у "леру", како би се мотор загрејао. Такође, можете на почетку вожње можете укључити грејаче седишта. Али, са њима будите јако опрезни - стручњаци упозоравају да они могу озбиљно да наштете здрављу.