Где су нестали скривени фарови који су некада красили луксузне и "кул" аутомобиле
Халогени, диодни, ласерски, ксенонски - какве све фарове немају данашњи аутомобили. Притом, они су и најразличитијих облика и димензија, али и даље увек у нивоу хаубе, као стопљени са њом. Како су овако обични, неупадљиви фарови уопште успели за замене оне скривене, који су се померали горе-доле, као да аутомобил трепће, за којима су се сви окретали?
Аутомобил са скривеним фаровима је био сан сваког дечака
Заљубљеници у аутомобиле се са носталгијом сећају периода 80-их и 90-их година прошлог века, па чак и почетак 2000-их, када је велики број (најчешће спортских) аутомобила имао скривене фарове. Када је возило паркирано, они су спуштени, затворени, али се зато приликом његовог стартовања, које је обично испраћено и "режањем" мотора, они подижу, односно отварају.
Ламборгини, Ферари, Порше, Шевролет, Мазда - сви ови произвођачи аутомобила имали су макар један "суперкул" модел са таквим фаровима, о којима су дечаци маштали од најранијег детињства. Али, онда су готово преко ноћи сви престали да производе кола са тим такозваним поп-ап фаровима који као да се појављују ниоткуда. Дечачки снови одједном падају у воду, али - са добрим разлогом.
Безбедност је на првом месту када је саобраћај у питању
Са развојем технологија, произвођачи аутомобила су почели да посвећују више пажње системима осветљавања пута и обележавања аутомобила. Ти стари, скривени фарови, који нису емитовали много светлости, али су изгледали јако атрактивно, полако су почели да се замењују новијим, компактнијим, ефикаснијим, дуговечнијим и практичнијим решењима.
Али, ни то није главни разлог нестанка једног од најупечатљивијих атрибута аутомобила, већ - безбедност. И то не возача или других аутомобила на друму, већ пешака. Наиме, ти фарови су, осим што су били испупчени, били и јако оштрих ивица, па су чак и приликом најблажег додира са пешаком (када он на пример обилази око аута), а поготово приликом судара са њим, изазивали страшне повреде.