Многе велике компаније сада у својим корисничким центрима имају и ботове, који се дописују путем чета, помажу клијентима и сакупљају од њих повратне информације. Овај систем је толико усавршен да је некада тешко и проценити ко је са друге стране екрана - права особа или вештачка интелигенција. Срећом, постоје одређене "црвене заставице" које вам могу указати на то да не разговарате са правим, већ АИ агентом.
Избор речи и начин формулисања откривају доста тога
Ако приметите у одговорима речи или конструкције реченица које се не користе толико често, ни у разговорном, ни у пословном језику, вероватно је преко пута вас чет-бот. "Тешка" терминологија је један од најлакших начина да препознате бота, а уколико се она још и понавља неколико пута и прожима кроз различите формулације - нема никакве дилеме да са друге стране рачунара не седи човек.
Површни одговори ће вам рећи све
Чет-ботови се данас могу похвалити богатим вокабуларом, али то не значи да они увек дају смислене договоре. У већини случајева, нарочито у центрима подршке, они су програмирани само да стварају илузију да прате шта им пишете и то тако што понављају оно што сте већ навели или постављају питања која вас наводе да поновите свој проблем или упит. На пример, на вашу констатацију да имате проблем са повезивањем уређаја, чет-бот ће вам написати: "Ако добро разумем, имате проблем са повезивањем уређаја". Ово је добро позната тактика, коју је практиковао и први електронски психотерапеут, ЕЛИЗА, који је у суштини само мало кориговао оно што му је корисник писао и претварао то у упитну форму.
Брзина одговарања је добар показатељ
Још један показатељ да се дописујете са чет-ботом јесте брзина којом добијате одговор на своје питање или примедбу, преноси портал Лајфхакер. АИ софтверима обично треба свега неколико секунди да напишу одговор, образложе га детаљно и ураде то без иједне правописне грешке, док је човеку за исти такав одговор потребно неупоредиво више времена, што за куцање, што за образлагање. А неретко им се поткраде и грешка у куцању, макар и минорна.
Чет-ботови су увек на располагању
Ако приметите да је корисничка подршка доступна 24/7, или су у питању агенти који раде из различитих делова света, или је са друге стране екрана чет-бот. Међутим, ако приметите да је у свако доба агент расположен да вас саслуша и на сваку вашу критику одговара конструктивно и аргументовано, највероватније је у питању АИ софтвер. Јер, будимо реални, сваки човек се у једном тренутку умори или изгуби концентрацију, а чет-бот не.