Забрана телефона у школама не побољшава оцене, каже студија

Паметни телефони постали су саставни део живота деце и младих, али њихова честа употреба покреће бројна питања у вези са фокусом, понашањем и менталним здрављем ученика. Иако се често предлажу забрана телефона у школама као једноставно решење, све више студија указује да ова мера сама по себи није довољна.

Забрана телефона у школи не побољшава академске оцене ни благостање деце, показује студија.  Дуже коришћење телефона и друштвених мрежа је уопште повезано са слабијим оценама, лошијим сном, проблематичним понашањем и недостатком физичке активности, откривају истраживачи са Универзитета у Бирмингему, а преноси Гардијан. Међутим, ови исходи нису се разликовали између школа које су забраниле телефоне и оних које нису.

Покушаји да се ограничи употреба телефона у школи нису смањили укупно време које деца проводе на својим уређајима током дана, такође открива студија објавњена у Lancet’s Regional Health Europe магазину.

"Нема доказа да рестриктивне школске политике о употреби телефона, у свом садашњем облику, имају повољан утицај на ментално здравље и добробит адолесцената". 

Ипак, истраживање је утврдило да време проведено испред екрана утиче на ментално здравље, понашање у учионици, физичку активност и циклус сна ученика у целини: 

"Ова студија пружа додатне доказе о негативним последицама учестале употребе телефона и друштвених мрежа и да је смањење употребе телефона и друштвених медија веома важно. Наши подаци указују да су интервенције за смањење времена проведеног на телефону и друштвеним мрежама вероватно ефикасне у побољшању менталног благостања адолесцената, али да је важно узети у обзир и коришћење у школи и ван ње", наглашава се.

Оваква забрана у школама није ефикасан начин да се ухвати у коштац са негативним утицајима прекомерне употребе телефона, сматрају стручњаци и наглашавају да треба да се уради више од пуке забране телефона у школама. Јасни су да проблем превазилази саму забрану телефона у школама и наглашавају да је ово друштвено питање које захтева хитну реакцију родитеља, школа и државних иституација.