Забрана телефона у школи не побољшава академске оцене ни благостање деце, показује студија. Дуже коришћење телефона и друштвених мрежа је уопште повезано са слабијим оценама, лошијим сном, проблематичним понашањем и недостатком физичке активности, откривају истраживачи са Универзитета у Бирмингему, а преноси Гардијан. Међутим, ови исходи нису се разликовали између школа које су забраниле телефоне и оних које нису.
Покушаји да се ограничи употреба телефона у школи нису смањили укупно време које деца проводе на својим уређајима током дана, такође открива студија објавњена у Lancet’s Regional Health Europe магазину.
"Нема доказа да рестриктивне школске политике о употреби телефона, у свом садашњем облику, имају повољан утицај на ментално здравље и добробит адолесцената".
Ипак, истраживање је утврдило да време проведено испред екрана утиче на ментално здравље, понашање у учионици, физичку активност и циклус сна ученика у целини:
"Ова студија пружа додатне доказе о негативним последицама учестале употребе телефона и друштвених мрежа и да је смањење употребе телефона и друштвених медија веома важно. Наши подаци указују да су интервенције за смањење времена проведеног на телефону и друштвеним мрежама вероватно ефикасне у побољшању менталног благостања адолесцената, али да је важно узети у обзир и коришћење у школи и ван ње", наглашава се.
Оваква забрана у школама није ефикасан начин да се ухвати у коштац са негативним утицајима прекомерне употребе телефона, сматрају стручњаци и наглашавају да треба да се уради више од пуке забране телефона у школама. Јасни су да проблем превазилази саму забрану телефона у школама и наглашавају да је ово друштвено питање које захтева хитну реакцију родитеља, школа и државних иституација.