Магазин

Како да препознате да разговарате са АИ роботом и како да га преварите да позив преусмери на човека

Вештачка интелигенција јако добро може да имитира људски глас - толико добро да је некада немогуће препознати да не разговарате са човеком, већ са роботом. Иако ово може бити врло практично, некада се иза АИ ботова крију и преваранти, па је јако важно знати на шта обратити пажњу приликом разговора телефоном.
Како да препознате да разговарате са АИ роботом и како да га преварите да позив преусмери на човека© Canva / PhonlamaiPhoto

Корисничка подршка коју пружају велике компаније, трговински ланци и јавни сервиси све чешће у својој структури има и агенте са вештачком интелигенцијом, који се јављају на позиве корисника и усмеравају их до проналажења решења.

Људски кадар обично на сцену ступа тек када АИ чет-бот не може кориснику да пружи неопходне информације или одговори на његов захтев. Како препознати да је на другој страни линије заправо вештачка интелигенција, а не прави оператер?

Обратите пажњу на паузе током разговора

Приликом телефонског разговора обратите пажњу на континуитет: уколико приметите да ваш саговорник не застајкује, већ прича "као из топа", врло вероватно да је то робот, јер само он може тако брзо обрађивати информације и генерисати одговоре.

Дивелопери који развијају овакве ботове их некада чак намерно програмирају да праве мале паузе (да би говор личио на људски), али су тада оне врло упадљиве - не чује се ни удах ваздуха, који је својствен човеку када разговара, а нема ни поштапалица, попут "па", "овај", "умммм" и слично.

Изненадна промена теме откриће АИ саговорника

Ако сумњате да је са друге стране телефонске линије софтвер са вештачком интелигенцијом а не човек, можете током разговора изненадно променити тему или поставити неко питање које никако није повезано са досадашњом темом. Или дати одговор који противречи свим претходним.

На тај начин ћете збунити робота, који ће се или вратити корак назад, на питања о којима сте већ разговарали, или потпуно скренути са теме и преусмерити вас на правог агента корисничке подршке. У сваком случају, ово друго је боља опција, јер је разговор са човеком увек боље.

Збуните робота комплексним питањем како бисте брже били преусмерени на агента

Ако питање или захтев формулишете једноставно, већа је вероватноћа да ћете, ако вам се робот већ јавио, са њим и наставити комуникацију, јер су они програмирани тако да "хватају" кључне речи и на оснпову њих формирају одговоре и усмеравају даљи ток разговора.

Међутим, ако преферирате разговор са човеком, онда већ на самом почетку треба да питање поставите тако да звучи захтевно - АИ бот на такав упит вероватно неће моћи да одговори, па ће одмах проследити позив оператеру, како се не би одао, преноси руски портал Лајфхакер.

Будите на опрезу када вас неко зове - хакери често користе АИ ботове за крађу података

Пре само неколико недеља компанија Гугл издала је хитно саопштење у коме је упозорила кориснике на најновији вид хакерског напада. У њему корисници Џимејла добијају позиве наводно од корисничке подршке компаније, за превару века коришћен је софтвер који опонаша људски глас.

"Сајбер-криминалци константно унапређују тактике и технике које користе у својим злонамерним нападима", навео је стручњак Спенсер Старки у интервјуу за Форбс. На мети злонамерника нашло се око две и по милијарде корисника Гугловог сервиса за размену електронске поште.

image