Почиње Васкршњи пост - три дана прве седмице се строго пости

Васкршњи пост се такође назива Велики и Велигдански, као и Часни, јер обухвата време Христових страдања, те се наредних седмица уздржава од мрсне хране, али и лоших мисли, лоших осећања и дела.

Данас је почео велики Васкршњи пост који траје наредних 48 дана, односно до Васкрса, који се обележава 20. априла. Верници се посвећују покајању, праштању и молитви, с циљем да се припреме и дочекају Васкрс. Према православној цркви, Велики пост нас учи покајању, праштању и правој молитви, а циљ је да се у миру дочека највећи хришћански празник Васкрсење Христово.

Васкршњи пост увек почиње у понедељак - први понедељак поста назива се Чисти, као и прва седмица поста. Прва три дана прве седмице Великог поста се посте посебно строго. То исто вреди за последњу недељу поста коју постимо "на води", осим Великог Четвртка на који се пости на уљу и вину. На Велики петак се уздржавамо од јела и пића све до изношења плаштанице, после чега се узима лаган оброк "на води". Такође строго постимо и Велику суботу као једину посну суботу у току године, пише на порталу Храма Светог Саве.

Према народном веровању, током прве недеље поста ваља распремити и средити цео дом, а препоручује се и да се почне неки посао, како би се успешно завршио у наредном периоду. 

Избалансирана исхрана током поста - шта је здрава замена за месо 

У време овога поста уздржавамо се од меса, јаја, сира, млека, a вино и уље дозвољени су само суботом и недељем, док се риба може користити на Благовести и Цвети.

Током поста, када се елиминишу намирнице животињског порекла важно је водити рачуна о избалансираној исхрани. Правилно планирање оброка може помоћи да не осећамо глад, а воће и поврће дугорочно доприносе здрављу. Чест проблем током поста је недостак протеина, али постоје добре замене, као што су махунарке - пасуљ, грашак, сочиво, соја, киноа, орашасти плодови и семенке, као и интегралне житарице које су одличан извор протеина, влакана и гвожђа.

Иако пост често везујемо за храну, треба имати на уму да он има две стране: телесну и духовну и састоји се како у уздржању од мрсних јела тако и у уздражавању од рђавих мисли, жеља и дела, умножавању молитава, доброчинстава.