Магазин

Дужина реклама у биоскопима пре почетака филма расте, гледаоци туже биоскопске ланце

Одлазак у биоскоп је посебан ритуал и многи су посебно радосни зато што желе да одређене филмове виде на платну. Међутим, све дужи рекламни блокови пре пројекција постали су извор незадовољства већине гледалаца и толико је овај тренд постао напоран, да су неки гледаоци тужили биоскопе, јер "губе време чекајући да почне филм".
Дужина реклама у биоскопима пре почетака филма расте, гледаоци туже биоскопске ланце© Felipe Bustillo/unsplash

Филмофили који су већ незадовољни због дужине чекања на почетак филма у биоскопу из године у годину се суочавају са још већим проблемом, јер рекламни блокови све дуже трају. Током последњих 10 година, рекламе за производе и брендове заузимају све већи део времена пре почетка филма у биоскопима, оцењују стручњаци, а пише Гардијан.

"Дошло је до приметног помака у којем се у 'пре-филмској роли' све више укључују рекламе. Иако су трејлери и даље у центру пажње, рекламе заузимају већи део", рекао је Џон Еванс, извршни директор агенције за оглашавање Систем 1.

Рекламе за брендове или производе обично трају између 10 и 15 минута пре филма, док трејлери заузимају око пет до 10 минута, подаци су поменуте агенције која се специјализовала за истраживање тржишта.

Један гледалац из Индије успешно је тужио ланац биоскопа јер је "изгубио време", чекајући да почне филм.

У Великој Британији не постоји законски лимит за број реклама које биоскопи могу да приказују. Док рекламе и трејлери у британским биоскопима обично трају између 20 и 30 минута, биоскоп "Принц Чарлс" у Лондону издваја се по томе што ограничава рекламе на 10 до 12 минута.

Рекламе у биоскопима имају већи потенцијал да привуку пажњу у поређењу са другим медијским форматима попут Јутјуба и телевизије, говори још једно истраживање.

"Свесни смо да су гледаоци дошли да гледају филм, али људи желе да виде трејлере за надолазеће филмове, а рекламе пре филма су део ритуала. То је тренутак када би људи требало да се сместе, али не желимо да превише утичемо и одвлачимо пажњу од уживања у филму", рекао је Дејмијан Спендли, директор биоскопског ланца Curzon.

image