Магазин

Како је крокодил постао легендарни ''Лакост'' лого

''Без стила, игра и победа нису довољни,'' цитат је звезде тениса двдесетих година прошлог века, Рене Лакоста. Симпатичан дизајн заштитног знака бренда има занимљиву спортску историју.
Како је крокодил постао легендарни ''Лакост'' лого© Pexels/Kay Hunjan

Легендарни тенисер је, поред спортисте, уједно био и трендсетер. Рене Лакост је био проглашен за првака у свету тениса две године за редом и неколико пута је освојио Гренд слем титулу.

Био је прави шампион, али спортска одећа тадашњег времена му је сметала. Гардероба у којој се тенис играо у то време је стил који се данас углавном носи у канцеларији - бела кошуља (преко које се обуче џемпер) и беле панталоне. Данас је незамисливо играти спорт у тако рестриктивној одећи, али у ово време се и даље истраживало како унапредити спортску опрему.

Рене Лакост је значајно допринео револуцији тениске гардеробе. У интервју за ''Пипл (People)'' магазин, 1979. године изјавио је:

''Једног дана сам приметио да је мој пријатељ носио поло мајицу на терену и помислио сам да делује практично,'' каже Рене, и након тога је поручио неколико поло мајица за тренинг од памука и вуне. ''Убрзо након тога, сви су почели да их носе.''

Лакост је први пут јавно играо у поло мајици на Ју-Ес Опену 1926. године.

Убрзо након ове игре, тенисер је добио надимак ''крокодил''. Магазин ''Џи-Кју" ("GQ") преноси да су га амерички медији назвали ''алигатором'', јер се са капитеном Француске на Дејвис купу кладио у кофер од алигаторске коже. При повратку у Француску, постао је ''крокодил''. Поред приче о коферу, многи сматрају да је ово име поткело од стила игре тенисера – брзо, спретно и агресивно.

Након пензионисања неколико година касније, креирао је бренд ''Лакост мајице'' са пријатељем Андре Гиљером, који је био власник највеће компаније за вунену гардеробу у Француској у то време.

Продавали су мајице и џемпере са логом крокодила и убрзо су се прошириле по остатку света. Стекле су огромну популарност када су их носили председници, познате личности. ''Лакост'' је постао симбол спорта, али и елеганције.

Лого је имао многе измене током година, али до дан данас је један од најпопуларнијих графичких симбола на свету. ''Лакост'' крокодил је савршен пример ефектног дизајна који може да опстане неколико деценија и постане заштитни знак префињеног спортисте.

Данас, у зависноси од колекције или сарадње са другим брендовима, лого може имати различите верзије, али је увек једнако препознатљив.

 

image