Магазин

Утицај кинеске Нове године на Барби и на светске брендове

Најновије, специјално издање Барби у хаљини која слави Годину зеца, изашла је на тржиште и за кратко време привукла огроман број купаца. Позната лутка и зец освајају тржиште на самом почетку године.
Утицај кинеске Нове године на Барби и на светске брендове© pixabay/Alexas_Fotos//pexels/Anna Shvets

Од када се појавила позната лутка Барбика или Барби, 1959. године, не само да је најпродаванија лутка на свету већ и неисцрпна испирација. Тако је била и инспирација модној креаторки кинеског порекла Гуо Пеи (Guo Pei), која воли да комбинује традицију своје земље и западну кулутуру, па је за популарну Барби креирала хаљину која слави Годину зеца. За врло кратко време од појављивања на тржишту, ова лутка је својим стилом привукла велику пажњу.

Ово није први пут да је "обукла" познату лутку у свој дизајн. И прошле године је традиционална кинеска нова година била пропраћена осмишљеним стајлингом за Барби.

Компаније "Мател"(Mattel), која се бави производњом играчака и која је произвела оригиналну Барби средином прошлог века, прошле године је обукла је омиљену плавушу у хаљину Боба Макиа (Bob Mackie) - лутке су продате за неколико сати.

Друга инспирација ове године је зец - јер је према кинеској традицији почела Година зеца.

Модна кућа "Бурберри" (Burberry) је под слоганом – Истражи непредвидиво, скочи!, приказала колекцију којом се прославља нова лунарна година у симболу зеца.

Али и многи други дизајнери и модне куће инспирацију су пронашле у зецу, да ли је то зец из сликовнице, или можда као код модне куће "Москино", Душко Дугоушко. 

image