Путовања авионом ће можда изгледати веома другачије, јер неколико нискотарифних авио-компанија планира увођење несвакидашњег концепта који би могао изазвати праву поделу мишљења међу путницима - путовање у "полустојећем" положају.
Реч је о новој врсти седишта под називом Skyrider 2.0 - која више личе на бициклистичка него на класична авионска, на која путници седају и не опуштају ноге, већ се ослањају на наслон док стоје под благим нагибом, као да су наслоњени на седло.
Ова врста седишта омогућава повећање капацитета путника у авиону за око 20 одсто, према тренутно доступним подацима. Конструкција је лакша за чак 50 одсто у поређењу са класичним седиштима у економској класи, а број компоненти је сведен на минимум, у циљу смањења трошкова производње и одржавања. У компанији "Aviointeriors", која стоји иза пројекта, овај дизајн виде као револуцију у понуди јефтиних летова.
Осим што овакав дизајн омогућава значајно повећање броја путника по лету, потенцијално значи да ће цене карата бити ниже. Сваки ред седишта повезан је са подом и плафоном кабине, што доприноси већој стабилности, а намењена су за летове који не трају дуже од 2 сата.
Необична седишта требало би да се појаве већ 2026. године појаве, а први пут су представљена на престижном сајму авио-ентеријера у Хамбургу 2018. године. У поређењу са претходном верзијом, коју је компанија првобитно покушала лансирати 2010. године, ова нова генерација има побољшану подлогу, чвршћу конструкцију и знатно лакши оквир, преноси "Дејли мејл".
Путници против новог концепта летења
Иако су техничке предности јасне - више путника, мање трошкова, јефтиније карте - многи корисници друштвених мрежа нису импресионирани идејом. На платформама попут Икса и Инстаграма су се појавили коментари корисника који нови концепт доживљавају као "деградацију искуства летења". Неки га описују као "корак уназад" у односу на основне стандарде удобности и поштовања путника, а други овакав приступ оштро критикују јер делује као да може бити опасан по оног ко користи седишта.
Информације о конкретним авиокомпанијама које планирају увођење Skyrider 2.0 још увек нису званично потврђене, а ни произвођач за сада није дао изјаве. Иако увођење стајаћих седишта можда звучи као технолошки и економски напредак, истовремено покреће разговоре о томе шта је прихватљиво у име нижих цена и већег профита.