Један од главних ''узрока'' je моднa индустријa. Стил раних 2000-тих је тренд месецима, уз поједине савремене интерпретације. Ексцентрична мода овог периода се појављује на интернету и доказује да се одређени стилови увек врате након једне или две деценије.
Meђутим, ово правило никада није важило за технолошки свет, у коме се увек гледа ка унапређењу и будућности. Упркос томе, млади људи све више праве објаве о свом ''новом'' телефону на преклапање, који може да има ограничен приступ интернету, или је потпуно аутентичан и служи искључиво за поруке, позиве и фотографије ниске резолуције.
Први разлог је: естетика. Враћањем 2000-тих, које су и даље на врху трендова, многи су отишли корак даље и одлучили да заиста остану доследни оваквој визуелној експресији а коришћење популарних уређаја из тог доба се уклапа у цео утисак. Осим телефона, мале џепне камере се такође појављују као нови хит. Занимљиво је да се одбијају примамљиви новитети, који се свакодневно пласирају, зарад личног стила и изражавања.
Други разлог има другачију тежину. Генерација Зед је прва која је одрасла уз вртоглави развој технологије (мобилни телефони, телевизија са страним каналима, бесконачан садржај на интернету...) и има велику свест о последицама преоптерећења информацијама са којима се суочава човек данашњице.
Многи одлучују да купе телефон на преклапање како би себи помогли против зависности од савремених мобилних телефона. Редовно проверавање апликација, порука или вести може одузети драгоцено време са пријатељима, породицом, партнером. Многи жртвују потребне тренутке менталне тишине зарад упијања (најчешће беспотребних) информација.
Они којима је било тешко да се ''одвикну'' од друштвених мрежа говоре да им је оваква промена заиста пријала. Поспешује креативност, одмор и уживање у тренутку, без потребе за објављивањем сваког догађаја.
Поједини ТикТок корисници истичу колико је корисно, али и забавно, носити телефон на преклапање. Сматрају да је коришћење телефона без интернета током изласка у град сјајна одлука, јер су постепено осетили мањи притисак да друштвено окупљање представљају у што бољем светлу зарад што више ''лајкова''.
Иако се стари модели телефона брзо одбацују на Западу, у Јапану телефон на преклапање никада није изашао из моде. И дан данас, многи млади људи користе унапређене верзије ових уређаја, који имају интернет, апликације и екран који реагује на додир.
Постоје многи који сматрају да је сулудо ''враћати време уназад'', али повратак телефона на преклапање може служити као подсетник да све што је најновије и најбрже није увек и најздравије за нас.