Kонцепт "тихог напредовања" насупрот "тихом одустајању" - како да се на послу осећамо кориснo
Тихо одустајање (quiet quitting), феномен који је као бомба одјекнуо у протекле две године, и који је у потпуности трансформисао пословно окружење и начин на који се односимо према радним обавезама, сада има своју бољу верзију - "тихо напредовање", односно "quiet thriving".
Концепт тихог напредовања је сушта супротност тихом одустајању, а предузимање конкретних радњи и мале промене у начину размишљања и погледа на посао, запосленима помажу да се осећају боље на послу, показују више иницијативе и уживају у својим радним задацима. Које су то активности које нам могу помоћи да се из стања фрустрираности и незадовољства "ишчупамо" и поново заволимо посао који радимо?
Пронађите једну ствар коју волите и у којој уживате
Мозак је програмиран тако да негативне ствари уочава брже, а позитивне занемарује или им одузима на значају. Направите потпуни преокрет, и у свом послу пронађите оно у чему уживате, а затим на цедуљици напишите шта је то што вас на послу чини срећним и залепите на оквир монитора. Свакодневно прочитајте оно што сте написали, додајте нове ствари у којима уживате и видећете како са временом на вашем списку постоје различите активности које вам причињавају задовољство, а којих нисте били свесни!
Поставите границе
Постављање граница важно је не само у животу, већ и у пословном окружењу. Како бисте избегли бурноут (синдром сагоревања) и заштитили себе и своје ментално здравље - јасно дефинишите задужења, као и то да нисте спремни да жртвујете паузу ради још једног састанка или да на послу остајете прековремено свакога дана. Иако ће неко протумачити овакав став као незаинтересованост за посао или напредовање - ово је једини начин да сачувате себе од сагоревања на послу.
Осмислите сопствени концепт рада
Овај концепт креирале су и развиле психолошкиње Ејми Вржесњевски и Џејн Е. Датон, иако делује поприлично апстрактно, сасвим је једноставан: поразговарајте са вашим менаџером шта је то што вас у послу чини срећним и чиме бисте волели да се бавите, а затим у договору са њим креирајте списак активности које бисте могли да покренете или преузмете на себе, а које ће вас подстаћи да се додатно ангажујете и покажете све своје квалитете. Можда је то обука новозапослених или вођење тимова на пројектима, а можда и добротворни рад унутар ваше организације. Шта год да је то што вас покреће, исход ће бити исти - осећаћете се полетније, корисније и задовољније, будући да ћете идеју моћи да реализујете онако како сте је замислили.
Негујте пријатељство са колегама
Истраживања показују да запослени који у пословном окружењу негују пријатељства не само да су расположенији и опуштенији, већ имају и више иницијативе и боље пословне резултате. Зато немојте оклевати да са колегама са којима радите понекад попијете кафу и размените мишљења и интересовања, можда се баш у тој средини крије неко са ким ће строго пословни однос прерасти у дугогодишње пријатељство.
Прикључите се екипи
У сваком колективу постоје екипе - некада их обједињују заједнички пројекати на којима су ангажовани, а некада заједничка интересовања, попут спорта или других ванпословних активности. Уколико се у фирми осећате помало као аутсајдер, потражите колеге са којима делите неке заједничке пасије - време током паузе за ручак проћи ће у опуштеном разговору са истомишљеницима, а ваше расположење биће боље из дана у дан, знајући да припадате некој групи.
Направите листу својих достигнућа
У вртлогу састанака, пројектних задатака и циљева које добијамо од руководиоца, често превидимо колико смо успешни у ономе што радимо, и у коликој мери доприносимо добробити компаније. Зато је важно да с времена на време застанемо и преиспитамо која смо достигнућа и заслуге имали у протеклом периоду. Не само да ћете се осећати боље када погледате у листу ствари које сте реализовали, већ овај списак можете касније искористити и да ажурирате радну биографију и додате активности које вам не би пале на памет да није било списка.